چرا اردوغان با عجله راهی مسکو شد؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا اردوغان با عجله راهی مسکو شد؟
چرا اردوغان با عجله راهی مسکو شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رهسپار مسکو شد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در صدر هیئت بلند پایه جهت انجام دیدار دوجانبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صبح امروز سه شنبه از فرودگاه آتاترک استانبول عازم مسکو شد. 

دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار پیامی اعلام کرد: "رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور‌این کشور طی این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و در نشست بین هیئت‌های دو کشور شرکت خواهد کرد".

اردوغان و پوتین درباره روابط دوجانبه ترکیه و روسیه، مسئله سوریه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد. مذاکرات هیئت‌های دو کشور نیز به ریاست این دو نفر برگزار خواهد شد.

توافق پوتین و اردوغان برای تشدید تلاش ها در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
توافق پوتین و اردوغان برای تشدید تلاش ها در ادلب

همچنین رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی هوا فضای روسیه – ماکس 2019 شرکت خواهد کرد.

 پیش ازاین دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه  تاکید کرد بر اساس توافق های سوچی، مسئولیت اوضاع تنش آمیز ادلب برعهده ترکیه است. 

وی افزود مذاکرات امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در مسکو به سبب اوضاع تنش آمیز ادلب به طور ویژه بر مسائل سوریه متمرکز خواهد شد. 

پسکوف تاکید کرد پوتین از افزایش تجاوزگری تروریست ها در ادلب نگران است؛ به طوری که فقط با نابودی تروریست ها می توان به این تجاوزگری ها پایان داد.

به دنبال تحولات اخیر در ادلب تنش میان ترکیه که حمایت آن از تروریست ها با اعزام کاروان های نظامی به خان شیخون و مورد هدف قرار گرفتن آن از سوی جنگنده های سوری همراه شد، افزایش یافته است. انقره که تا قبل از حملات نیروهای سوری با روش های مختلف مانع از آن شده بود، اکنون به تکاپو افتاده و ضمن مخالفت با تخلیه برج ها و پایگاه های دیدبانی خود در ادلب، تلاش دارد تا شاید بار دیگر بتواند از ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت مناطق شمالی ادلب و محاصره دیگر پایگاه های خود مانند پایگاه نهم ممانعت کند. دولت سوریه بارها اعلام کرده که ترکیه از این پایگاهها برای کمک تسلیحاتی و نظامی به تروریستها استفاده می کند و باید برچیده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала