کمک 5 میلیون دالری «دی‌کاپریو» برای نجات جنگل‌های آمازون

© AP Photo / Jordan Strauss کمک 5 میلیون دالری «دی‌کاپریو» برای نجات جنگل‌های آمازون
 کمک 5 میلیون دالری «دی‌کاپریو» برای نجات جنگل‌های آمازون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لئوناردو دی‌کاپریو هنرپیشه مشهور هالیوودی از طریق موسسه خیریه آب و هوا به نام «متحدین زمین» مبلغ 5 میلیون دالر برای محافظت از جنگل‌های آمازون اختصاص داد.

به گزارش اسپوتنیک، موسسه «متحدین زمین» که توسط «لئوناردو دی‌کاپریو» «لورن پاول جابز» و «برایان شِس» به عنوان یک سازمان فعال در زمینه تغییرات آب و هوایی بنیان نهاده شده، 5 میلیون دالر برای جبران خسارت‌های آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون کمک کرد.

تیمی مستقل شامل دانشمندان و فعالان محیط زیست که در جهت محافظت از اکوسیستم و حیات وحش، حمایت از انرژی‌های قابل تجدید و حقوق بومیان مناطق مختلف فعالیت می‌کند مدیریت موسسه «متحدین زمین» را برعهده دارند. 

 

   لئوناردو دی کاپریو زنگ خطر را به صدا در آورد  - اسپوتنیک افغانستان
لئوناردو دی کاپریو زنگ خطر را به صدا در آورد+ ویدئو

 از مهم‌ترین علل وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در جنگل‌های آمازون، جنگل زدایی از طریق دامداری و تامین علوفه دام‌ها عنوان شده و همین باعث خشم بسیاری از فعالان محیط زیست در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شده است. بنابر اعلام وبسایت این موسسه بیش از 72 هزار مورد آتش‌سوزی توسط موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل گزارش شده که افزایش شدید تعداد آتش‌سوزی‌ها در این منطقه از سال گذشته میلادی با 40 هزار مورد حریق گزارش شد.

افزایش این آتش‌سوزی‌ها افراد معروف را وادار ساخت تا در فضای مجازی به آگاه‌سازی در این زمینه بپردازند.

لئوناردو دی‌کاپریو در پست اینستاگرامی خود نوشت: «بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان بخشی بسیار مهم و حیاتی از راه حل مشکل تغییرات آب و هوایی کره زمین را شامل می‌شود. بدون آمازون نمی‌توانیم گرم شدن زمین را کنترل کنیم».

سال 1998 و پس از موفقیت فیلم «تایتانیک» دیکاپریو بنیادی به منظور حمایت از محیط زیست راه‌اندازی کرد و از آن زمان به‌طور جدی در کنار حرفه هنرپیشگی در زمینه محیط زیست و مساله گرمایش جهانی فعالیت دارد.

بنیاد «دی‌کاپریو» در 40 کشور جهان روی پروژه‌های متعدد محیط زیستی کار کرده و چند فیلم مستند از جمله «سیاره آب»، «گرمایش جهانی» و «پیش از طوفان» را ساخته و منتشر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала