پاسخ لاوروف به پیشنهاد دونالد ترامپ در مورد بازگشت روسیه به G7

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ لاوروف به پیشنهاد دونالد ترامپ در مورد بازگشت روسیه به G7
پاسخ لاوروف به پیشنهاد دونالد ترامپ در مورد بازگشت روسیه به  G7 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفته است، کشورش از کسی نخواسته است موضوع احیای گروه هشت را مطرح کند و قصد بازگشت به این گروه را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در یک کنفرانس خبری  که به اشترک مانوئل دومینگوش آئوگوشتو وزیر خارجه آنگولا که در محل ضیافت های رسمی وزارت خارجه روسیه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: روسیه از کسی نخواسته است مذاکره درباره احیای چارچوب گروه هشت را به راه بیندازد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما از کسی نخواسته ایم (این موضوع را مطرح کند). من قبلاً گفته ام ما از طریق اظهارات علنی برخی از همتایان غربی مان از این مسئله اطلاع یافته ایم. ما در این خصوص از کسی درخواست نکرده ایم و چنین کاری نیز نخواهیم کرد.

 

دعوای ترامپ با رهبران گروه هفت به خاطر روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نزاع ترامپ با رهبران G7 بر سر روسیه

 وی ادامه داد: اما شرکای غربی اخیرا شروع به صحبت در این مورد کرده و برخی برای پیوستن مجدد روسیه به این گروه شرایط مطرح کرده و برخی نیز با آن مخالفت کردند.

وی افزود: اینطور تصور می شود که شرکت کنندگان در گروه هفت شروع به متقاعد کردن خود در مورد حضور روسیه در آن کرده اند و ما در این مورد ازهیچکس درخواستی نکرده ایم.

وزیر خارجه روسیه گفت: همان طور که پوتین گفته است از تماس ها با اعضای گروه هفت خودداری نمی کنیم اما مسائل اصلی جهانی در اجلاس 20 کشور صنعتی مطرح می شود.در این گروه بویژه با کشورهای عضو بریکس همکاری می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز دوشنبه گفت بازگشت روسیه به گروه هفت یا هشت سودمند خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала