لاوروف: روسیه تجهیز ارتش و کمک به ساختارهای امنیتی افغانستان را ادامه می‌دهد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه تجهیز ارتش و کمک به ساختارهای امنیتی افغانستان را ادامه می‌دهد
لاوروف: روسیه تجهیز ارتش و کمک به ساختارهای امنیتی افغانستان را ادامه می‌دهد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز داشت که کشورش برای کمک به تجهیز ارتش و ساختارهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (28 آگست)  در صحبت هایش در جمع خبرنگاران گفت: "روسیه در آینده نیز کمک به ارتش و ساختار های دفاعی و امنیتی در افغانستان را ادامه خواهد داد".  

وی گفت: " روسیه امروز روش اساسی تر را برای کمک به افغانستان در پیش گرفته، ما همچنان به تجهیزات ارتش افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور کمک خواهیم کرد".

 لاوروف در ادامه گفت: " تا کنون نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان قادر به دفاع مستقلانه از کشور و ریشه کن کردن تهدید تروریستی نیستند. بنابراین ، چنین تلاشهایی باید ادامه یابد".

لاوروف: مسکو از خروج کامل نیرو های خارجی از افغانستان حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: مسکو از خروج کامل نیرو های خارجی از افغانستان حمایت می کند

 وزیر امور خارجه روسیه افزود: مبارزه با تروریسم باید بدون  درنظرداشت هیچگونه معیار دو برابر ادامه یابد.

سرگئی لاوروف گفت: به دلایل متعددی از جمله جنگ هایی که ایالات متحده و متحدین آن در عراق،  لیبی و در سوریه آغاز کرد، در حال حاضر داعش در کشور های دیگر از جمله افغانستان، جایی که داعشی ها دراین اواخر فعالیت شان راافزایش داده، گسترش یافت. آنها تلاش دارند که در شمال افغانستان با ایجاد پایگاه ها برنامه فعالیت های شان در کشور های آسیای میانه و کشور های متحد با روسیه، اجرا کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در اخیر خاطر نشان ساخت: «گزارش های نگران کننده ای از مدت پیش موجود است که برخی از همکاران غربی ما در رابطه با این گروه تروریستی که ازسوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده و هرگونه فعالیت آن ممنوع اعلام شده ، استانداردهای دوگانه نشان می دهند و تلاش می کنند از آنها برای دستیابی به وظایف یک جانبه ژئوپلیتیکی خود در افغانستان استفاده کنند». 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала