پمپئو: امریکا قصد خروج هرچه زودتر سربازان خود از افغانستان را دارد

© REUTERS / Yuri Gripasپمپئو: امریکا قصد خروج هرچه زودتر سربازان خود از افغانستان را دارد
پمپئو: امریکا قصد خروج هرچه زودتر سربازان خود از افغانستان را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که در نتیجه توافق صلح با طالبان، امریکا هرچه زودتر بسیاری از نیروهای خود را از افغانستان بیرون خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا روز گذشته گفته که بر بنیاد توافق با طالبان، بخش بزرگی از نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

آقای پمپیو در حال چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که دور نهم مذاکرات میان امریکا و طالبان از یک هفته به این سو در دوحه پایتخت قطر جریان دارد و گفته می‌شود که دوطرف به توافق نهایی دست یافته‌اند.

هشدار سناتور امریکایی از احتمال تکرار 11 سپتامبر درصورت خروج امریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سناتور امریکایی از احتمال تکرار 11 سپتامبر درصورت خروج امریکا از افغانستان

برخی منابع آگاه از نشست قطر گفته که متن توافقنامه تکمیل شده و قرار است آقای خلیلزاد جهت مشوره با مقام‌های افغان بزودی به کابل سفر کند.

از سوی هم، پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته که در نتیجه توافق صلح افغانستان، نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج می‌کند و به جای آن حضور استخباراتی را در این کشور تقویت می‌کند.

او همچنین گفته بود که برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هیچ زمانبندی وجود نخواهد داشت.

پیشترگروه طالبان اعلام کرد که با امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، آتش‌بس در افغانستان اعلام و مذاکرات بین‌الافغانی آغاز خواهد شد.

منابع طالبان گفته است:"مقامات امریکایی و طالبان در نهمین دور مذاکرات خویش که دیشب خاتمه یافت، روی خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان و اینکه دیگر خاک افغانستان تهدید برای امریکایی‌ها نباشد توافق کردند."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала