Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی، رونالدو، فن دایک؛ چه کسی مرد سال اروپا خواهد شد؟

© AFP 2023 / Ben StansallФутболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на церемонии награждения премии The Best по версии ФИФА в Великобритании
Футболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на церемонии награждения премии The Best по версии ФИФА в Великобритании - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لئونل مسی، کریسیتانو رونالدو و ویرژیل فن‌دایک، نامزد جایزه بهترین بازیکن این فصل اروپا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، امشب در کنار برگزاری قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بهترین بازیکن فصل اروپا نیز برگزیده خواهد شد. مسی، رونالدو و فن دایک سه ستاره‌ای هستند که عملکرد خوبی در این سال داشته اند. در این میان اما اینکه کدام یکی از این ستاره‌ها لایق کسب این جایزه هستند، نگاهی نگاهی کوتاهی به عملکرد این سه بازیکن خواهیم داشت.

لئونل مسی

با وجود اینکه این ستاره آرژانتینی بارسلونا یک را دیگر در فتح لیگ قهرمانان موفق نشد، از نظر فردی اما، او آمار فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته است در مجموع در عرصه ملی و باشگاهی در 58 بازی 54 گل به ثمر برساند. در این میان، نکات منفی کارنامه‌ای او نیز قابل توجه است. از دست دادن کسب قهرمانی با بارسلونا در لیگ قهرمانان، کوپا دل‌ری و کوپا شامل نکات منفی کارنامه‌ای او در این سال بوده است.

مسی پیش از این دوبار و در سال‌های 2011 و 2015 عنوان بهترین بازیکن اروپا را به دست آورد و اکنون به دنبال کسب سومین جایزه است.

کریستیانو رونالدو

این ستاره پرتگالی مانند سال گذشته در امر گلزنی موفق نبوده است. رونالدو توانست در سالهای 2014، 2016 و 2017 جایزه بهترین بازیکن اروپا به دست آورد. او در مجموع در لباس تیم ملی پرتگال و یوونتوس در سال 2019 توانست 47 بار به میدان رفت و موفق شد 31 گل به ثمر رساند. این ستاره 34ساله پرتگالی ابتدا در اوایل سال 2019 با یوونتوس سوپرکاپ اروپا را فتح کرد.

باشگاه بانوی پیر این ستاره 100 میلیون یورویی را برای فتح لیگ قهرمانان جذب کرده بود، اما آژاکس سد محکمی برای موفقیت بیانکونری شد. اما رونالدو و یارانش در ابتدای تابستان با غلبه بر هالند فاتح لیگ ملت‌های اروپا شدند تا دوران افتخارآفرینی پرتگال با کاپیتانی رونالدو ادامه یابد.

ویرژیل فن دایک

این مدافع هالندی در سال 2019 در مجموع 59 بار برای تیم ملی کشور و باشگاه لیورپول به میدان رفت. او توانست آمار فوق العاده ای را از خود بر جای بگذارد. مهم ترین دستاورد این مدافع هالندی، انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ جزیره بود. مرسی‌سایدها با درخشش فن دایک پس از 14سال توانستند فاتح لیگ قهرمانان شوند.

فن دایک در 350 بازی از 475 بازی در رده ملی و باشگاهی موفق بوده است. شاید عدم انتخاب مدافعان به عنوان بهترین بازیکن سال، مهم ترین مانع رسیدن این عنوان به ویرژیل فن دایک باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала