پمپئو: امریکا نمی خواهد که به صورت همیشه‌گی در افغانستان بماند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiپمپئو: امریکا نمی خواهد که به صورت همیشه‌گی در افغانستان بماند
پمپئو: امریکا نمی خواهد که به صورت همیشه‌گی در افغانستان بماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا، مایک پمپئو، می گوید که ایالات متحده هرگز نمی خواست که حضور نظامی اش به صورت همیشه‌گی در افغانستان بماند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، او می گوید که حالا زمان صلح فرا رسیده است و کشورش از یک سال به این سو می کوشد که در افغانستان صلح را برقرار کند.

او می اظهار می دارد که هرچند تلاش صلح تا کنون روشن نیست، اما رئیس جمهور ترامپ در انتظار است که از تلاش صلح میان امریکا و طالبان نتجه درست به دست آید.

او افزود:

مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پومپئو، وقت آن رسیده است که صلح در افغانستان تأمین شود

"ما نمی‌دانیم که چگونه تلاش‌ها برای رسیدن به صلح و آشتی پایان می‌یابند، اما رییس‌جمهور ترمپ متعهد است تا اطمینان حاصل کند که ما آن را به درستی دریافت کنیم".

پیش از این رئیس جمهور امریکا در گفتگوها با خبرنگاران در حاشیه نشست سران گروه «هفت جی» در فرانسه گفت که هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهایش از افغانستان وجود ندارد.

اما وزیر خارجه امریکا می افزاید:

"ما در آنجا هستیم، ما واقعاً در آن‌جا یک نیروی برای نگهداشتن صلح تا دیگر چیز هستیم. ما می‌توانیم که پیروز این نبرد در زمان کوتاه باشیم، اما من نمی‌خواهم که ده میلیون تن را بکشم".

در حال حاضر، بیش از 14 هزار یرو امریکا در افغانستان حضور دارند که بیشتر آنان در ماموریت مشوره دهی و آموزش نیروهای امنیتی افغان، مصروف هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала