آمادگی روسیه و هند برای توسعه هماهنگی درمورد افغانستان

© Photo / Russian embassy in Afghanistanملاقات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همتای هندی اش
ملاقات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همتای هندی اش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای خارجه روسیه و هند با بحث روی همکاری‌های نظامی – تخنیکی و هماهنگی درمورد افغانستان، برای توسعه این موارد ابراز آمادگی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با سوبرامانیام جیشنکر، همتای هندی اش در نشستی درمورد آمادگی برای ۲۰ مین نشست، همکاری‌های نظامی – تخنیکی و هماهنگی دو کشور درمورد افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

هند 87 پروژه انکشافی را تمویل می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
توافق هند و روسیه در رشد اقتصاد افغانستان

چنانکه وزیر خارجه روسیه خاطر نشان ساخت، مسکو و دهلی جدید در قبال وضعیت در افغانستان مواضع مشابه دارند. وی با اشاره به اینکه روسیه علاقمند پیوستن هند، پاکستان و ایران به فارمت روسیه – امریکا – چین، است، گفت: "ما امروز به توافق رسیدیم تا هماهنگی نزدیک در این مورد را ادامه دهیم".

وزیر خارجه هند در جواب به سوال درمورد توافق امریکا با طالبان گفت که هند از افغانستان باثبات، دیموکرات و مستقل حمایت می‌کند. وی افزود: "ما همیشه به این باور بوده ایم که آینده افغانستان باید از طریق پروسه‌هایی مشخص شود که توسط خود افغان‌ها اداره می‌شوند. ما کمک‌های زیاد بشردوستانه در افغانستان انجام می‌دهیم، ما از مدت‌ها قبل مصروف این کار می‌باشیم".

در پایان مذاکرات، وزیر خارجه هند خاطر نشان ساخت که به همتای روسی‌اش درمورد تغییرات اخیر در قانون اساسی هند مرتبط با ایالت جامو و کشمیر، تفصیل ارایه کرده است. به گفته وی، وزیر خارجه روسیه با درک موضع دهلی جدید، به این باور است که موضوع مذکور یک داخلی هند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала