باشنده لوگر: پسران کاکایم را نیروهای امنیت ملی بر ماین نشاندند و انفجار دادند

© Sputnikلوگر
لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد صابر می‌گوید که نیروهای امنیت ملی، پسرکاکا و نواسۀ کاکایش را بر سر ماین نشاندند و سپس ماین را انفجار دادند: "هردوی شان را اینجا بر سر ماین نشانده بودند و سر پسر کاکایم از تنش جدا شده بود".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از پخش گزارش‌ها از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان درعملیات‌های نظامی در ولایت لوگر، خبرنگار طلوع نیوز همراه با تصویربردارش برای تهیۀ یک گزارش در این باره به روستای دادو خیل این ولایت رفتند.

اما تا رسیدن به آنجا، باید از بخش‌های زیر کنترل طالبان می‌گذشتند. با رسیدن به بخش‌های زیر کنترل طالبان، جنگ‌جویان این گروه، خبرنگاران را متوقف می‌ساختند و می‌گویند که فرمانده‌هان این گروه باید اجازۀ رد شدن مان را از این بخش‌ها بدهند.

سرانجام مرد کهن سالی را که ادعا می‌کند نیروهای ویژۀ امنیت ملی یک پسر و یک نواسه سیزده ساله‌اش را هفته پیش کشتند، در یک گوشه‌یی از روستای دادو خیل پیدا نمودند.

محمد رحیم، می‌گوید که نیروهای امنیت ملی به خانه‌اش هجوم آوردند و امین، پسرش را به گلوله بستند.

این پیرمرد می‌افزاید که این نیروها، یک نواسۀ سیزده ساله‌اش را نیز تیرباران کردند.

مرگ پسر و نواسه، محمد رحیم را چنان آشفته و زار ساخته‌است که به سختی می‌تواند سخن بزند: "این‌قدر درد دارم که قلبم تکه، تکه شده‌است و سر از پایم نمی‌شناسم. آن شب بسیار دیر گذشت، هیچ صبح نمی‌شد".

چشم‌دید محمد صابر، پسر کاکای امین از قتل این دو غیرنظامی، تکان‌دهنده است. محمد صابر می‌گوید که نیروهای امنیت ملی، پسرکاکا و نواسۀ کاکایش را بر سر ماین نشاندند و سپس ماین را انفجار دادند: "هردوی شان را این‌جا بر سر ماین نشانده بودند و سر پسر کاکایم از تنش جدا شده بود".

 

مادر محمد امین، می‌گوید که پسرش پنج روز پیش از این رویداد، از عربستان سعودی به دیدار خانواده‌اش در روستای دادو خیل آمده بود: "این نوجوان نواسه‎ام برای شما چه آسیبی رسانیده بود؟ چرا او را کشتید؟ و پسرم که از عربستان سعودی آمده بود برای دیدن خانواده‌اش، برای شما چه آسیبی رسانیده بود؟ آیا کسی صدای ما را می‌شنود؟".

بربنیاد گزارش‌ها، در عملیات اخیر نیروهای ویژۀ امنیت ملی در روستای دادو خیل چندین غیرنظامی جان باختند.

مسئول عملیاتی طالبان در لوگر کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
مسئول عملیاتی طالبان در لوگر کشته شد

رحم خدا مخلص، فرماندۀ پولیس لوگر می‌گوید که چگونگی این رویداد زیر بررسی است: "یک تیم کاری توظیف شده. بالای این موضوع کار می‌کند. این تیم از ارگان‌های مختلف است و نتیجۀ کار هرزمانی که معلوم شد، با شما شریک می‌سازیم".

ادامۀ نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان در روستای دادو خیل، باشنده‌گان این روستا را خسته ساخته‌است.

حتا جنگ‌جویان طالب نیز در این‌جا می‌گویند که از بهر پایان جنگ، لحظه به لحظه گفت‌و‌گوهای صلح را در قطر دنبال می‌کنند.

بربنیاد گزارش اخیر سازمان ملل، تلفات غیرنظامیان در افغانستان، تنها در ماه جولای، به ۱۵۰۰ تن می‌رسد. این آمار، بلندترین رقم تلفات غیرنظامیان در تمام ماه‌های سال ۲۰۱۹ است و نیز بلندترین شمار تلفاتی است که در یک ماه - از ماه می سال ۲۰۱۷ تاکنون - ثبت شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала