Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

همه‌چیز در مورد مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

© Sputnik / Евгения Новоженина /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرعه‌کشی این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب ساعت 8:30 شب به وقت افغانستان در موناکوی فرانسه برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است تا یک ماه دیگر شاهد برگزاری معتبرترین رقابت‌های باشگاهی در دنیا باشیم. بهترین باشگاه‌های فوتبال در اروپا آماده‌اند تا در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، به‌مصاف هم بروند و اولین مرحله از دور جدید این رقابت‌ها، قرعه‌کشی بازی‌هاست.

تیم‌های حاضر در مرحله گروهی

32تیم از کشورهای مختلف اروپا مرحله گروهی بازی‌ها را آغاز می‌کنند. 26تیم از میان این شمار مشخص شده و 6 تیم پس از صعود ار مرحله پلی‌آف به مرحله گروهی را یافتند. کشورهای مختلف با نمایندگان زیر، به این مسابقات پای خواهند گذاشت:

اسپانیا: رئال‌مادرید، اتلتیکومادرید، بارسلونا، والنسیا/ انگلیس: چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام /ایتالیا: یوونتوس، ناپولی، اینتر، آتالانتا /آلمان: بایرن‌مونیخ، بورسیادورتموند، بایر لورکوزن، لایپزیش/ فرانسه: پاری‌سن‌ژرمن، لیون، لیل /روسیه: زنیت، لوکوموتیو مسکو/ پرتغال: بنفیکا/ اوکراین: شاختاردونتسک/ بلژیک: خنک/ ترکیه: گالاتاسرای/ اتریش: سالزبورگ.

6 تیم باقی‌مانده بعد از پایان بازی‌های دیشب و امروز، به این فهرست اضافه می‌شوند.

سیدبندی مرحله گروهی

چلسی به‌عنوان قهرمان لیگ اروپا، در سید‌یک قرار گرفته است تا به‌همراه منچسترسیتی و لیورپول، بیشترین نماینده از یک کشور در سید‌یک را تشکیل دهد. براین‌اساس در سید‌یک تیم‌های لیورپول، چلسی، بارسلونا، منچسترسیتی، یوونتوس، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و زنیت. ضرایب باشگاه‌ها براساس تمام امتیازات کسب‌شده‌شان طی 5 سال گذشته یا جمع امتیازات کشورشان طی همین مدت و براساس سیستم جدید امتیازدهی یوفا به باشگاه‌ها از فصل 19-2018 تعیین و انجام شده است.

شرح قرعه‌کشی مرحله گروهی

سید‌یک شامل مدافع عنوان قهرمانی، قهرمان لیگ اروپا و قهرمانان 6 لیگ معتبر فوتبال اروپا بوده و سیدهای 2 تا 4 براساس سیستم امتیازبندی جدید یوفا، تقسیم می‌شوند. تیم‌های یک کشور نمی‌توانند باهم در یک گروه قرار بگیرند. براساس تصمیم یوفا، باشگاه‌های روسی و اوکراینی هم نباید در یک گروه قرار بگیرند. درمورد کشورهایی که بیش از 2 نماینده دارند، قرعه‌کشی به‌نحوی انجام می‌شود که بازی‌هایشان بین سه‌شنبه و چهارشنبه تقسیم شود؛ به‌این‌صورت که اگر یکی از این باشگاه‌ها در گروه‌های اول تا چهارم بیفتد، باشگاه مقابل به‌صورت اتوماتیک به گروه‌های 4 تا 8 منتقل می‌شود. این قرعه‌کشی همچنین شامل لیگ قهرمانان جوانان اروپا هم خواهد شد؛ جایی که سال گذشته پورتو با برتری مقابل چلسی، قهرمان آن شد.

جوایز برترین‌های فصل گذشته

در این مراسم همچنین بهترین‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، معرفی می‌شوند. این جوایز شامل بهترین بازیکن مردوزن، دروازه‌بان، مدافع، هافبک و مهاجم فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در کنار بهترین بازیکن فصل لیگ اروپا خواهد بود. کاندیداهای بهترین بازیکن اروپا امسال به غیر از مسی و رونالدو، ویرجیل فن‌دایک است. این نامزدها براساس آرای 80 مربی حاضر در لیگ قهرمانان و لیگ اروپای 19-2018 و 55 خبرنگار انتخاب‌شده ازسوی یوفا به ازای یک خبرنگار از هر کشور معرفی شده‌اند.

این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از 26 سنبله سال جاری با اولین هفته از بازی‌های مرحله گروهی آغاز شده است و شنبه 10 جوزا 1399 با انجام بازی فینال در ورزشگاه آتاتورک استانبول، به پایان خواهد رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала