حضور روسیه در مراسم امضأ توافقنامه بین امریکا و طالبان

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه خبر داده است که روسیه قصد دارد در مراسم امضأ توافقنامه بین امریکا و طالبان شرکت نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر قابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهار داشته است، بعد از اینکه اسناد کاملاٌ بین طرفین تائید گردد، نمایندگان روسیه در مراسم امضأ توافقنامه بین امریکا و طالبان شرکت خواهند نمود.

زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ تند طالبان به اظهارات اخیر خلیلزاد

قابلوف افزود: «هنوز پروسه توافق بین امریکا و طالبان خاتمه نگردیده است. طالبان باید با خلیلزاد به توافق برسند و سپس خلیلزاد عازم کابل خواهد شد تا با رئیس جمهور افغانستان موافقه نماید و بعداً زمان عقد توافق نامه معیین می گردد».
قابلوف افزود که هنوز در مورد موقف و نقش روسیه در این توافقنامه هنوز مشخص نشده است. هر گاه نماینده امریکا تمام پروسه توافقنامه را به پایان برساند با وی به تماس میشود.
قابل ذکر است که به گزارش بعضی از رسانه‌ها، در روزهای گذشته به نقل از منابع طالبان در دفتر سیاسی این گروه در دوحه قطر نوشتند که ملا برادر با زمان‌بندی خروج نیروهای امریکائی در مدت 14 ماه، بدون مشورت با رهبری طالبان موافقت نشان داده‌است که سبب «ناخشنودی رهبری طالبان» شده‌است.
همزمان با تسریع روند گفتگوهای صلح با طالبان، شماری از سناتوران امریکایی از توافق صلح با طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند. این سناتوران معتقد اند که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، امنیت ملی این کشور را با خطر مواجه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала