تغییر قانون اساسی کوریای شمالی برای تحکیم قدرت کیم جونگ اون

© AFP 2023 / KCNA via KNSتغییر قانون اساسی کوریای شمالی برای تحکیم قدرت کیم جونگ اون
تغییر قانون اساسی کوریای شمالی برای تحکیم قدرت کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان کوریای شمالی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی این کشور را برای تحکیم قدرت رئیس جمهور این کشور تغییر داد.
 کیم جونگ اون امریکا را با شلیک راکت هشدار داد  - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اون امریکا را با شلیک راکت هشدار داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل آژانس تلگراف مرکزی کوریا «استاک»، مجلس نمایندگان کوریای شمالی از تصویب پیشنهاد اصلاح قانون اساسی با عنوان «دستگاه دولتی» این کشور خبر داد. این تصمیم راه را برای تحکیم بیشتر پایه‌های قدرت کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی باز خواهد کرد زیرا او برابر قانون اساسی جدید رسما به عنوان رئیس دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور شناخته می‌شود.

چو ریونگ هائه، رئیس هیئت رئیسه مجلس عالی خلق کوریای شمالی روز پنج‌شنبه 7 سنبله گفت:- "جایگاه او به عنوان نماینده حکومت اکنون تحکیم یافته و او از این پس با صلابت هر چه بیشتر، هدایت یکپارچه همه امور کشور را به عنوان رهبر در دست خواهد داشت".

رئیس هیئت رئیسه مجلس کوریای شمالی تاکنون به صورت تاریخی رئیس اسمی حکومت بوده است. اما قانون اساسی جدید می‌گوید کیم به عنوان رئیس کمیسیون امور حکومت، نماینده عالی همه مردم و بنابراین رئیس حکومت و نیز فرمانده کل قوای مسلح است. کمیسیون امور حکومت عالی‌ترین تشکیلات حکومتی کوریای شمالی است که در سال 2016 تشکیل شد.

در قانون اساسی پیشین از کیم جونگ اون تنها به عنوان «رهبر معظم» یاد شده بود که فرمانده همه نیروهای مسلح کشور هم بود.

به طور خلاصه باید گفت اصلاحیه روز پنج‌شنبه به معنی آن است که نظام قانونی کوریای شمالی از این پس کیم جونگ اون را به عنوان رئیس حکومت به رسمیت می‌شناسد. قانون اساسی جدید به کیم جونگ اون اجازه می‌دهد که تصمیمات مهم را شخصا بگیرد، احکام مهم را شخصا صادر و سفرای کشور در خارج را شخصا منصوب کند.

کارشناسان سیاسی پیش‌بینی می‌کنند، که با وجود قانون اساسی جدید،‌ کیم جونگ اون به قدرتمندترین رهبر سیاسی در تاریخ کوریای شمالی بدل گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала