ضرب و شتم وحشیانه یک مهاجر افغان توسط پولیس کرواسیا

© AP Photo / Darko Bandicضرب و شتم وحشیانه یک مهاجر افغان توسط پولیس کرواسیا
ضرب و شتم وحشیانه یک مهاجر افغان توسط پولیس کرواسیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس مرزی کرواسیا به‌طور وحشیانه یک مهاجر 16 ساله افغان را با شوک الکترونیکی مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیساریای پناهندگان و مهاجرت تحت دولت صربستان می‌گوید که پولیس مرزی کرواسیا به‌طور وحشیانه یک مهاجر 16 ساله از افغانستان را با شوک اکترونیکی مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داد.

کشته شدن یک مهاجر افغانستانی در درگیری میان مهاجران در یونان  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یک مهاجر افغانستانی در درگیری میان مهاجران در یونان

به گفته کمیساریا، این جوان افغان زمانی که از یگ گروپ ده نفری مهاجرین که تلاش برای عبور از مرز صربستان را داشته جدا می‌شود، ابتدا بعد از این توسط پولیس مرزی کرواسیا دستگیر می‌شود ابتدا در محل محل (مرز) مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد در یک اتاق قفل شده، توسط چهار پولیس مرزی کرواسیا نیز به گونه وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

ایوانه آنیج چورکو، رئیس تیم بازگشت و همکاری بین‌المللی می‌گوید: پولیس تلفون و پول این جوان افغان گرفته و بعد در یک اتاق وی را قفل کرده و مورد ضرب و شتم قرار داده است. وی اضافه کرد که پولیس این مهاجر را مجبور ساخته تا برهنه شود. و بعد وی را در یک گودال آب قرار داده جای که از طریق شوک اکترونیکی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است بلاخره بی‌هوش شده است.    

به گفته مقامات ضربستانی، این جوان افغان در نتیجه ضرب و شتم پولیس کرواسیا، دچار شکستگی قبرغه، خونریزی داخلی، هماتوم روی سر و همچنان مقدار زیادی خون را از دست داده است.

خانم چورکو گفت که پس از ضرب و شتم این جوان به صربستان دوباره رد مرز می‌شود، سپس این جوان 16 ساله توسط قطار به بلگراد می‌رسد در آنجا کمک های طبی دریافت می‌کند، وضعیت صحی وی در شرایط جدی قرار داشت. در حال حاضر وی در یک مرکز پذیرش مهاجرین در منطقه حومه شهر بورکا در پایتخت صربستان تحت تداوی قرار دارد.

مهاجران و مدافعان حقوق بشر به‌طور فزاینده‌ای از وقایع اخراج اجباری مهاجران هنگام تلاش برای عبور از مرز کرواسیا خبر می‌دهند. در اوایل ماه اگست، پولیس کرواسیا به‌طور رسمی ضرب و شتم 18 مهاجر که توسط پولیس بوسنی و هرزگوینا در منطقه مرزی این کشور به حالت مجروج پیدا شد را رد کرد.

به‌طور رسمی در سال 2016 مسیر بالکان غربی به روی مهاجران بسته شد، اما به جای مسیر یونان، مقدونیه، صربستان، کرواسیا، آنها از طریق البانیا، مونته نگرو و بوسنی و هرزگوینا به کشورهای اتحادیه اروپا می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала