چرا ترامپ مشاور جنگ‌طلب خود را در مذاکرات افغانستان شریک نساخت؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا به علت سیاست‌هایش، از روند مباحثات درباره مذاکرات افغانستان کنار گذاشته شده است.

به گزارش  اسپوتنیک،جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا از هر گونه بحث و گفت‌وگو درباره مذاکرات میان واشنگتن و طالبان کنار گذاشته شده، زیرا مخالفت او با روند دیپلماسی موجب عصبانیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شد.

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه به نقل از مقامات ناشناس دولتی گزارش داد بولتون خواستار گسترش حضور نظامی امریکا در افغانستان شده و همچنین با تلاش‌های ترامپ برای مذاکره با کوریای شمالی و نیز ایران مخالفت کرده است. مشاور امنیت ملی امریکا به داشتن رویکرد جنگ طلبانه اش شهره است.

 

بولتون فراری - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، لطفا جلوی بولتون را بگیرد

نهمین دور مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر روز پنج شنبه وارد هشتمین روز خود شد. طرفین در حال مذاکره به منظور دستیابی به توافقی بر سر خروج نیرو‌های نظامیان امریکا از افغانستان، در بدل تضمین طالبان برای مقابله با تروریست هستند.

پیشتر رئیس جمهور امریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران روند مذاکرات دو جانبه با طالبان را خوب ارزیابی کرد، اما گفت هنوز توافق مشترکی حاصل نشده است. طالبان خواستار شرکت مقامات دولتی افغانستان نه به عنوان دولت بلکه به عنوان یک جنبش سیاسی در این مذاکرات است.

در همین حال، ریاست اجرائیه گفته است که هر تصمیم امریکا در پیوند به خروج نیروهای شان از افغانستان مسئولانه خواهد بود.

 امید میثم، سخنگوی ریاست اجرائیه گفت: "در آینده هر تصمیم که گرفته می‌شود مبتنی بر واقعیت‌های افغانستان خواهد بود هر تصمیم که گرفته می‌شود آن تصمیم مسئولانه خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала