گوگل به‌خاطر بی توجهی یوتیوب 200 میلیون دالر جریمه شد

© REUTERS / Mike Blakeگوگل به‌خاطر بی توجهی یوتیوب 200 میلیون دالر جریمه شد
گوگل به‌خاطر بی توجهی یوتیوب 200 میلیون دالر جریمه شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون فدرال بازرگانی امریکا گوگل را مجبور به پرداخت غرامتی 150 تا 200 میلیون دلاری کرده است. علت اخذ این جریمه بی توجهی یوتیوب به حفظ حریم شخصی کودکان عنوان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Wall Street Journal، کمیسیون فدرال بازرگانی امریکا گوگل را مجبور به پرداخت غرامتی 150 تا 200 میلیون دالری کرده است. علت اخذ این جریمه بی توجهی یوتیوب به حفظ حریم شخصی کودکان عنوان شده است.

پنهان کاری پورنو در فلم های کودکان در یوتیوب - اسپوتنیک افغانستان
پنهان کاری پورنو در فلم های کودکان در یوتیوب

از میان 5 نفر اعضای کمیسیون یادشده سه نفر بر علیه یوتیوب و دو نفر به نفع آن رای دادند و لذا این شبکه اجتماعی در نهایت محکوم گردید. اولین بار وزارت دادگستری امریکا خواستار بررسی این موضوع شده بود.

اخذ جریمه از یوتیوب ماه گذشته تایید شده بود، اما این اولین بار است که رقم جریمه هایی از این دست به شکل علنی اعلام می شود. البته جزئیات بقیه احکام صادر شده در مورد یوتیوب در این مورد اعلام نشده است. این شرکت هفته گذشته نیز به عدم انتشار آگهی های تبلیغاتی قبل از پخش ویدئوهای مرتبط با کودکان متعهد شده بود.

پیش از این بارها گروه های مدافعان کودکان از یوتیوب خواسته بودند تا برای حفاظت از حریم شخصی کودکان زیر 13 سال دقت بیشتری به خرج دهد. اما یوتیوب به این درخواست ها که از سال 2015 بدین سو مطرح می‌شوند بی توجهی کرده بود. در ابتدای تابستان امسال فیس بوک به دلیل مشابهی مجبور به پرداخت غرامت 5 میلیارد دالری شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала