تخریب دوباره پایه انتقال برق ایران به افغانستان توسط طالبان

CC0 / / تخریب دوباره پایه انتقال برق ایران به افغانستان توسط طالبان
تخریب دوباره پایه انتقال برق ایران به افغانستان توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان برای دومین بار پایه انتقال برق ایران به افغانستان را تخریب کردند.
برق صادراتی ایران در هرات توسط طالبان قطع شد - اسپوتنیک افغانستان
برق صادراتی ایران در هرات توسط طالبان قطع شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نظیر احمد کامگار مسئول مطبوعاتی اداره برق هرات گفت: صبح امروز گروه طالبان با بمب‌گذاری در بدنه پایه برق وارداتی 132 کیلوولت ایران به هرات در منطقه تیرپل در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه این پایه را تخریب کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برق وارداتی ایران به هرات برای چندمین بار قطع شده که  تیم های فنی این اداره پس از تامین امنیت در این منطقه به سرعت برای ترمیم این پایه برق وارد اقدام خواهند شد.

یادآوری می کنیم، که برق شهرک صنعتی هرات از برق وارداتی ایران تامین شده و قطع آن خسارت سنگینی به بازرگانان هرات وارد می‌کند.
در حال حاضر هرات از دو کشور ایران و ترکمنستان برق مورد نیاز خود را تامین می‌کند، 50 مگاوات برق از ترکمنستان نیازمندی 80 هزار خانواده را در هرات تامین کرده و 100 مگاوات برق وارداتی از ایران نیز نیاز 180 هزار خانواده به برق را در هرات مرتفع می‌کند.

در هفته گذشته نیز گروه طالبان پایه های برق وارداتی ایران به هرات را مورد هدف قرار داده و چندی پیش 3 پایه برق وادراتی ایران در شهرستان غوریان نیز منهدم شده بود که پس از مین روبی نیروهای امنیتی و رسیدن تیم های فنی این پایه ها ترمیم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала