ترامپ: افغانستان نیاز به مراقبت دائمی از سوی امریکا دارد

© AFP 2023 / Jim Watsonترامپ: افغانستان نیاز به مراقبت دائمی از سوی امریکا دارد
ترامپ: افغانستان نیاز به مراقبت دائمی از سوی امریکا دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید، مذاکرات با طالبان به «سطح عالی» جریان دارد اما درمورد خروج نیرو ها تا هنوز توافق نهایی حاصل نشده.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در دیدار با روزنامه نگاران امریکایی در کاخ سفید ابراز داشت که، با وجود "مذاکرات بسیار خوب" واشنگتن و جنبش افراطی طالبان تا  هنوزدرباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به توافق نهایی نرسیده اند.

وی اظهار داشت: حتی در صورت توافق صلح با گروه طالبان، امریکا در یک منطقه‌ از افغانستان حضور نظامی دائمی خواهد داشت.

به گفته وی، در صورت توافق این کشور با طالبان، فقط تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان کاهش خواهد یافت.

ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد

رئیس جمهور امریکا افزوده است: «ما ناگزیریم حضور خود را (در افغانستان) حفظ کنیم. ما آنجا باقی خواهیم ماند. نیروهای خود را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهیم، اما حضور خود را همیشه حفظ خواهیم کرد. بخش قوی اطلاعاتی خود را (در افغانستان) حفظ خواهیم کرد».

رئیس جمهور امریکا، اظهار داشته است که افغانستان یک مکان خطرناک است و نیاز به مراقبت از سوی امریکا دارد.

آقای ترمپ، افزوده است: «‌آن‌جا یک جای عجیب برای هراس‌افگنی است من آن جا را دانشگاه هاروارد هراس افگنی نامیده ام ما باید خاک این کشور را زیر نظر داشته باشیم. در آن جا جنگ نمی‌کنیم ما مثل یک پولیس در آن‌جا هستیم ما می‌توانیم این جنگ را پیروز شویم اما من نمی‌خواهم که تعداد انبوه مردم در آن کشور کشته شوند».

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می شود که بر اساس گزارشات، امریکا و طالبان در نهمین دور مذاکرات خود به توافق نهایی دست یافته اند و قرار است این توافقنامه به زودی امضا شود.

 کبر آغا، فرمانده پیشین گروه طالبان گفت: "در تمام موارد هر دو طرف به توافق رسیده اند و متن آماده است...، و روز شنبه یا یکشنبه توافقنامه میان طالبان و ایالات متحده امریکا به امضا خواهد رسید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала