مهاجر ستیزی جانسون؛ شروع اختلافات میان نخست وزیر انگلستان وزیر دارایی

© REUTERS / Stefan Wermuthمهاجر ستیزی جانسون؛ شروع اختلافات میان نخست وزیر انگلستان وزیر دارایی
مهاجر ستیزی جانسون؛ شروع اختلافات میان نخست وزیر انگلستان وزیر دارایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های بریتانیا از شروع اختلافات میان بوریس جانسون و ساجد جاوید وزیر دارایی این کشور خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، اختلافات میان نخست وزیر انگلستان و زیر دارایی زمانی آغاز می شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان یکی از مشاوران نزدیک به وزیر دارایی را بنام سونیا خان را از وظیفه برکنار می کند.

ترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود

این دختر پس پایان جلسه روز پنج شنبه از مقر سکونت، نخست وزیر بریتانیا، اخراج شده بود، دلیل برکناری آن را افشای برنامه اخیر دولت در مورد برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به رسانه‌ها گفته شده است.

همان زمان ، سونیا خان به شدت این اتهامات را رد می کند و می گوید که در مورد برکناری او به وزیر دارایی چیزی گفته نشده بود.

با این حال وزیر دارایی بریتانیا اظهار داشته است که روابط او با نخست یک "رابطه خارق العاده" است. یک منبع دولتی می گوید که میان وزیر دارایی و نخست برای چند لحظه درگیری لفظی رخ داده بود.

ساجد جاوید، وزیر دارایی انگلستان وی از خانواده‌ای پاکستانی الاصل در بریتانیا متولد شده‌است، دومین وزیر مسلمانی است که به دولت دیوید کامرون ملحق شد و ریاست وزارت فرهنگ این کشور را بر عهده گرفت. در 11 مه سال 2015 توسط دیوید کامرون به پست وزارت کسب وکار انتخاب شد. در زمان حکومت ترزا می، نیز به عنوان وزیر کشور نیز کار می کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала