دو میلیون نفر در ایالت «آسام هند» از حق شهروندی محروم می شوند

© AP Photo / Bikas Das دو میلیون نفر در «اسام هند» از حق شهروندی محروم می شوند
 دو میلیون نفر در «اسام هند» از حق شهروندی محروم می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ثبت احوال کشور هند اعلام کرد نام 2 میلیون شهروند هندی مقیم آسام در اسناد و دفاتر رسمی و دولتی ثبت نشده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فرانس پرس، نام دو میلیون نفر در آمار دولتی ایالت آسام هند ثبت نشده است. خاطرنشان می شود که این شهروندان ممکن است از حق تابعیت هند محروم شده و از این کشور اخراج شوند.

این در حالیست که، 31.1 میلیون نفر از ساکنان آسام برای حق دریافت شهروندی ثبت نام شدند. شبکه تلویزونی NDTV  گزارش داده که ، این راجستر فهرستی از افرادی است که توانستند ثابت کنند که تا 24 مارچ 1971 در این ایالت زندگی می کردند و مهاجران غیرقانونی از بنگلادش نیستند.

یالت آسام مملو از مهاجرانی است که دهه ها است از بنگلادش به هند سفر کرده و در این کشور اقامت گزیده اند.

 این در حالی است که پیش از این در سال 2017 نام تنها 19 میلیون تن از شهروندان این ایالت ثبت رسمی شده بود. ایالت آسام مملو از مهاجرانی است که دهه ها است از بنگلادش به هند سفر کرده و در این کشور اقامت گزیده اند.

این مهاجران هر چند از دهه هفتاد میلادی در هند هستند اما به دلیل اینکه پیش از تاریخ 24 مارچ 1971 درخواست ملیت هندی را نکرده اند اکنون چهار دهه است که در این کشور بدون اوراق هویت زندگی می کنند. بنگلادش در سال 1971 به عنوان کشوری مستقل از پاکستان جدا شد و این استقلال هزینه های زیادی برای شهروندان این کشور داشت.

سازمان های حقوق بشری وابسته به سازمان ملل نسبت به انفعال دولت هند در اعطای ملیت و ثبت شهروندانی که تبار هندی ندارند بارها به مقامات این کشور هشدار داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала