قاتل «کندی» در زندان چاقو خورد

© Photo / Public Domainبرادران کندی
برادران کندی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیرهان سیرها، متهم به قتل «رابرت‌ اف کندی» سناتور امریکایی به علت اصابت چاقو در زندان، به بیمارستان منتقل شد .

به گزارش اسپوتنیک، سیرهان سیرها متهم اصلی در پرونده قتل رابرت کندی، سناتور امریکایی نامزد سابق ریاست جمهوری امریکا در مرکز تادیبی «ریچارد جی دونووان» در نزدیکی کالیفرنیا، توسط یک زندانی، مورد اصابت چاقو قرار گرفت و سپس ماموران زندان او را برای مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل کردند و اکنون از نظر سلامتی در وضعیت پایداری قرار دارد.

به گفته مقامات زندان، فرد مهاجم دستگیر شده و در انتظار بازجویی و مجازات است.

رابرت اف.کندی با نام کامل «رابرت فرانسیس کِنِدی» معروف به «باب کندی»  پنجم جون سال 1968درحالیکه پیروزی خود را در انتخابات مقدماتی امریکا در ایالت کالیفرنیا از حزب دموکرات همراه با هواداران خود جشن می‌گرفت مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت و روز بعد درگذشت.

راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند - اسپوتنیک افغانستان
راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند

سیرهان اندکی پس از این اقدام دستگیر و به قتل رابرت اف.کندی متهم شد و از آن سال تا کنون که 50 سال بیشتر از آن می گذرد در زندان به سر می برد.

وی در ابتدا به اعدام محکوم شد اما پس از غیرقانونی شدن مجازات اعدام در کالیفرنیا، مجازات وی به حبس ابد کاهش یافت.

سیرهان که در زمان وقوع حادثه 24 سال داشت، بعد ها ها ادعا کرد که هیچ خاطره‌ای از شب تیراندازی و یا اعترافات اولیه خود ندارد.

جان اف.کندی با نام کامل «جان فیتزجرالد کِنِدی» سی وپنجمین رییس جمهوری امریکا و برادر بزرگتر رابرت اف.کندی 22 نوامبر سال 1963 در جریان سفر به دالاس واقع در ایالت تگزاس در پی اصابت گلوله به قتل رسید.

در پیوند با قتل جان اف.کندی فردی به نام «هاروی اسوالد» بازداشت شد اما وی در مقابل چشمان پلیس و ماموران و در مسیر دادگاه توسط فردی به نام «جک روبی» هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

ماجرای مرگ برادران کندی بویژه جان اف.کندی رییس جمهوری پیشین امریکا از رازهای پیچیده هیات حاکمه سیاسی این کشور محسوب می شود و مردم امریکا دلیل قانع کننده ای برای این اتفاق پیدا نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала