ارگ: چگونگی نظام آینده افغانستان در مذاکرات قطر مورد بحث نیست

© Photo / ARG / ARG ارگ: چگونگی نظام آینده افغانستان در مذاکرات قطر مورد بحث نیست
   ارگ: چگونگی نظام آینده افغانستان در مذاکرات قطر مورد بحث نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری شایعاتی در مورد بحث و توافق بر سر چگونگی نظام آینده افغانستان، میان نمایندگان امریکا و طالبان را در مذاکرات قطر رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ،صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری ظهر امروز شنبه (9 سنبله) در یک نشست خبری در کابل در مورد جریان مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر گفت که موضع دولت بر بنیاد موضوعی است که مردم افغانستان در لویه جرگه مشورتی برای دولت تعیین کرده است.

برخی حلقات سیاسی نزدیک به طالبان گفته اند که امریکا با تغییر نظام آینده افغانستان (جمهوریت به امارت) و طالبان با حضور 8600 سرباز امریکا در افغانستان توافق کرده‌اند.

آقای صدیقی این ادعا را به شدت رد کرد و گفته که تصمیم گیری در مورد چگونگی نظام آینده افغانستان مورد بحث مذاکرات امریکا و طالبان در قطر نیست.

او گفت: "ما متوجه هستیم، حلقاتی که خود را نزدیک به طالبان می‌خوانند، در مورد توافقات احتمالی نشست قطر چه می‌گویند؛ اما این آوازه‌ها حقیقت ندارند و موقف ما و آقای خلیلزاد در این مورد واضح است."

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارگ به حمله لفظی اخیر حکمتیار در مورد نظام کشور

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت که حکومت افغانستان منتظر است تا دور نهم گفتگوهای صلح در قطر پایان یافته و آقای خلیل‌زاد با سفر به کابل از جزییات آن گزارش دهد.

پیش از این زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان در قطر نیز اعلام کرده‌اند که چگونگی نظام آینده افغانستان در نشست بین‌الافغانی بحث خواهد شد و این مساله ربطی به مذاکرات امریکا و طالبان ندارد.

آقای صدیقی در خصوص احتمال خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان نیز واکنش نشان داد.

او گفت: "طالبان، داعش و سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان منافع افغانستان و امریکا را تهدید می‌کنند و کم شدن نیروهای امریکایی در افغانستان نیز وابسته به شرایط است و در این مورد بر بنیاد توافقات امنیتی افغانستان و امریکا، عمل خواهد شد."

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا هم دیروز جمعه اعلام کرد که در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است. او گفته که تلاش می‌شود در این مورد دو طرف به توافق برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала