آیا انواع جدید سرطان بوجود آمده میتوانند؟

© Depositphotos.com / Sciencepicsآیا انواع جدید سرطان بوجود آمده میتوانند؟
آیا انواع جدید سرطان بوجود آمده میتوانند؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان موافق اند که این فرضیه بسیار جسورانه است، ولی طومورهای ساری سرطان بصورت نظری میتوانند به انواع مستقلانه تغییرشکل نمایند. پرازیت های معین و کاملاً مشخص میتوانند به ثبوت زنده این مبدل گردند.

کریستی ولکوک (Christie Wilcox) در مطلب منتشره در نشریه Quanta (امریکا) می نویسد، انواع متجاوز سرطان میتوانند به اندازه شدید و غیرقابل کنترول رشد نمایند که تصوری بوجود می آید که گویا این تغییرات خبیثه انساج نه، بلکه حمله پرازیت های متجاوز است که میخواهند ابتدا میزبان خود را بخورند و بعداً از او رهایی یابند.

دانشمندان شیوه مبارزه با سرطان مغز را اموخته اند - اسپوتنیک افغانستان
چطور از مرض سرطان جلوگیری کرد؟

اگر نظریه عجیب و غریب که اخیراً در مجله «Biology Direct» بیان شده، درست باشد، چنین چیزی به ندرت اتفاق می افتد. آن انواع سرطان که انتقال از یک حامل به حامل دیگر را فرا میگیرد، به تدریج تکامل میکنند و انوع خودی چند سلولی را ایجاد میکنند. دانشمندان اکنون در حال تحقیق در مورد گروه بسیار غیرمعمول طفیلی های مخلوط دریایی میکسوسپور از میکسوسپوریدیا (Myxosporea) هستند و سعی می کنند بفهمند که آیا این اولین نمونه شناخته شده است یا نه.

حتی در بین طفیلی های میکروسکوپی، میکسوسپوریدیا یک معمای واقعی است. آنها ابتدا تقریباً دوصد سال پیش کشف شدند و از آن زمان بیش از دو هزار نوع در این کلاس شناسایی شده اند. با توجه به دوران زندگی پیچیده میکسوسپوریدیا، مطالعه آنها بسیار دشوار است. دانشمندان فقط در دهه 1980 فهمیدند که همین نوع از این طفیلی ها هم در ماهیان و هم در کرم زندگی می کنند. میکسوسپوریدیا اغلباً در داخل سلول های میزبان مستقر می شوند.

دانه سرطان - اسپوتنیک افغانستان
کشف راه نجات بشر از مرض سرطان

در سال 1995 ، مارک سیدال ، آن زمان استاد انستیتوت علوم دریایی در ویرجینیا ، با همکارانش اعلام داشت که mixosporidia  اعضای غیرمعمول quirkers یا cnidarian هستند که شامل چتر دریایی و مرجان هستند. از آن زمان، مطالعات ژنتیکی ادعاهای آنها را تأیید کرده است.

مرحله اول، بروز سرطان ساری، ساده ترین و قابل درک است، زیرا می دانیم که این اتفاق می افتد، اگرچه به ندرت. تومور بدن حیوان بنام شیطان تاسمانیا نوعی خوب شناخته شده سرطان ساری است. شیطان تاسمانیا با چک زدن آن را انتقال می دهد. تومور امراض تناسلی سگان گسترش یافته تر است، اما کمتر مطالعه شده است. این بیماری مقاربتی از طریق جنسی منتقل می شود. طبق مطالعات اخیر الیزابت مورچیسون و همکارانش در دانشگاه کمبریج، این بیماری به عنوان یک سرطان عفونی وجود داشته و در طول بیش از 8 هزار و 500 سال در حال تکامل است. (در گزارش خود در سال 2014، مورچیسون و همكاران خود می نویسند كه تومور ساری تناسلی سگ ممکن "قدیم ترین و رایج ترین شکل سرطان ساری در جهان طبیعی باشد.")

علت به آسانی رفع شونده مرض سرطان تثبیت شده است - اسپوتنیک افغانستان
علت به آسانی رفع شونده مرض سرطان تثبیت شده است

جولیانا نالدونی (Juliana Naldoni)، متخصص پرازیت ها و اسپور مختلط ، که در پوهنتون فدرال سان پاولو کار می کند، به هیچ وجه مطمئن نیست که میکسوسپوریدیا انواع بیولوژیکی هستند که از سرطان سرچشمه گرفته اند. وی گفت: "در حقیقت، آنها بسیار پیچیده تر از آنچه هستند که در ابتدا تصور می شد و آنها مکانیسم های بسیار polysyllabic (و خاص) برای تعامل با میزبانان خود ایجاد کرده اند." برخی از انواع نیز دارای صفات پیچیده هستند. به گونه مثال، این سلولهایی هستند که به ساختارهایی شبیه به عضلات حرکت تبدیل شده اند. نالدونی معتقد است که چنین پیچیدگی براساس تومور سرطانی نمی تواند تشکیل شود.

حتی اگر در آخرین تحلیل معلومات نشان دهند که میکسوسپوریدیا نتیجه تکامل سرطان نیست، طبق گفته پانچین "رسوایی" هنوز هم می تواند وجود داشته باشد و منتظر لحظه باز شدن آنها باشید. "امیدواریم که روزی برخی از جانورشناسان که نوع خاصی از حیوانات را مطالعه می کنند بگویند:" ظاهراً این افراد در مورد میکسوسپوریدیا اشتباه کردند، اما این حیوان، بطور معینً از سرطان بوجود آمده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала