اسرائیل قطع آتش با حزب الله را اعلام نمود

© AFP 2023 / Jalaa Mareyاردوی اسرائیل
اردوی اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای مسلح اسرائیل از توقف حملات نظامی بر حزب الله در سرحدات لبنان خبر داده است.

به گزراش اسپوتنیک، به نظر وزارت دفاع اسرائیل، از دیدگاه تکتیک نظامی تبادل حملات با شبه نظامیان جنبش حزب الله لبنان در سرحدات دو کشور خاتمه یافته است.

حزب الله لبنان - اسپوتنیک افغانستان
هشداری حزب الله به اسرائیل

جاناتان کونیکوس سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل در این ارتباط گفت: حادثه یکشنبه، یکی از جدی ترین درگیری بعد از جنگ سال 2006 است، لبنانی ها با یک فیر راکت ضد تانک یک آمبولانس کمک های صحیه را هدف قرار دادند و اسرائیلی ها با صد فیر توپ به ایشان جواب دادند.

وی افزود: "از دیدگاه تکتیکی، حادثه در منطقه (روستای مرزی) آویویم به پایان رسیده است، اما در سطح استراتژیک ، اوضاع همچنان در حال وخیم قرار دارد."

این افسر می گوید که اردوی اسرائیل یک هفته منتظر حملات حزب الله بودند. قول داده بودند که انتقام شهدای خود را می گیرد که در اثر حمله حملات هوایی اخیر اسرائیل در سوریه کشته شده بودند.

کونیکوس گفت: "ما فقط با استفاده از سیستم های راکت ضد تانک هدف قرار گرفتیم. حزب الله حمله ای را انجام داد كه برنامه ریزی شده بود ، اما نتوانست آن را تحمیل كند."

وی گفت: "ما گروهی از شبه نظامیان را که به ما حمله می کردند، هدف قرار دادیم و حدود صد فیر توپچی را انجام دادیم. رسانه‌های مقاومت حزب الله لبنان نیز تصریح کردند: با آرامش تمام هرگونه اقدام اسرائیل را زیرنظر داشته و منتظر اقدام آتی این رژیم هستیم.

خبرنگار المنار نیز هم اکنون گزارش کرد: پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز منطقه متوقف شده وگلوله باران این رژیم نیز به اتمام رسیده است.در همین رابطه، کانال 11 اسرائیل نیز اذعان کرد: اسرائیل تمایلی به جنگ ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала