Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

درخشش کورش‌کاران کشور در مسابقات جهانی این رشته

© photo: Zabi shahzaad FBتیم ملی کورش افغانستان
تیم ملی کورش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملی پوشان کورش افغانستان موفق شدند تا در بازی‌های هنرهای رزمی جهان و مسابقات قهرمانی کورش، چهار مدال برنز به دست آورند.

به گزارش اسپوتنیک، نخستین دور بازی‌های هنرهای رزمی جهان با حضور 4هزار ورزشکار از 100کشور جهان و در 20رشته ورشی در شهر چونگ جوی کوریای جنوبی در حال برگزاری است. همزمان با این، دوازده‌همین دور مسابقات قهرمانی کورش جهان نیز در حال برگزاری است که ملی پوشان کشور در هر دو رویداد خوش درخشیدند.

دو مدال برنز برای کورش کاران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
دو مدال برنز برای کورش کاران افغانستان

معراج الدین چکمار در وزن 60 کیلوگرام در نخستین رقابت‌اش با قرعه استراحت مواجه شد. در رقابت‌های بعدی موفق شد که حریفان از اندونیزیا و هانگ کانگ را با ضربه‌ای فنی شکست دهد. اما در نیمه نهایی از حریف پرقدرت ازبکستانی‌اش شکست را پذیرفت و به مدال برونز این رویداد دست پیدا کرد.

در همین حال شعیب یوسف  در وزن 66 کیلوگرام در رقابت نخست با قرعه استراحت مواجه شد. در رقابت‌های بعدی توانست که حریفان از کشورهای نایجریا و وییتام را ببرد و به نیمه نهایی راه پیدا کند، اما در این مرحله از حریف ازبکستانی خود شکست خورد و به مدال برونز رسید. قرار است که اجمل اسحق‌زی کورش‌کار دیگر کشور در وزن 90 کیلوگرام فردا به میدان میرود و جاوید بدخش در بخش سامبو نیز به روز چهار شنبه در برابر حریفان خود به نبرد خواهد پرداخت.

رقاب‌تهای قهرمانی کورش جهان 61 کشور دنیا شرکت کرده اند و همچنان در نخستین دورۀ بازی‌های هنرهای رزمی و عنعنوی جهان ورزشکاران 100 کشور در 20 رشته ورزشی حضور دارند که از افغانستان ورزشکاران رشته های کورش، موی‌تای و ساوات حضور دارند. معراج‌الدین وشعیب ورزشکارانی هستند که از میان دود و آتش خود شانرا به کوریا رسانده اند و هردو پیام رسانان صلح این رویداد شدند و توانستند افغانستان را صاحب مدال سازند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала