کشمیری ها خواستار مداخله نظامی پاکستان شدند

© Photo / IRNAهند و پاکستان
هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مردمی کشمیر می‌گویند در صورت تعلل صلح‌بانان سازمان ملل، وظیفه حراست از مردم منطقه تحت مناقشه با هند، با پاکستان است.

به گزارش اسپوتنیک، یک فرمانده شبه نظامیان کشمیری اظهار کرد:‌ پاکستان باید نظامیانش را برای حمایت از مردم کشمیر تحت کنترل هند در صورتی که سازمان ملل صلحبان‌های خود را به این منطقه اعزام نکند، بفرستد.

 سید صلاح‌الدین از فرماندهان نیروهای مردمی کشمیر از پاکستان خواست در صورت تعلل سازمان ملل در اعزام نیروهای حافظ صلح، با قصد دفاع از مردم این منطقه تحت مناقشه با هند، دست به اقدام نظامی بزند.

 عمران خان: سکوت جهانی نسبت به وقایع کشمیر مدارا با هیتلر است - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: سکوت جهانی نسبت به وقایع کشمیر مدارا با هیتلر است

به گفته سید صلاح‌الدین، پاکستان در مقام نخستین قدرت هسته‌ای مسلمان در قبال کمک نظامی به کشمیر تحت کنترل هند مسئول است.

اظهارات این فرمانده کشمیری به طور ضمنی حاکی از فشارهای داخلی است که عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در قبالحل مسئله کشمیر با آن مواجه است.

این در حالی است که روز گذشته، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دریک مصاحبه اختصاصی اعلام کرد: در صورتیکه برخی شروط مان اجرایی شود می‌توانیم با دهلی‌نو درباره کشمیر وارد مذاکرهشویم.

وی در این خصوص گفت: اعتراضی به گفتگوی دوجانبه با هند نداریم. از نقش طرف سوم برای میانجیگری میان اسلام آباد و دهلی‌نو برای تسهیل مذاکرات دوجانبه استقبال می‌کنیم.

قریشی در ادامه تاکید کرد: لغو وضعیت اضطراری که حدود ۴ هفته پیش اجرایی شد، بهبود حقوق ساکنان منطقه، آزادی رهبران کشمیری و مجوز دیدار با آنها از شروط اسلام آباد برای مذاکرات با مقامات هند است.

گفتنی است مقامات دهلی نو در تاریخ 5 آگست، ماده 370 قانون اساسی که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کند را لغو کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала