رئیس جمهورغنی از جریان مذاکرات صلح آگاه ساخته شد

© @ARG-FBخلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد
خلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا، محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهور افغانستان را در جریان آخرین تحولات از دور نهم مذاکراتش با طالبان در دوحه قرار داده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری می‌گوید زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز یکشنبه، 10 سنبله با سفر به کابل درباره مذاکراتش با طالبان با اشرف‌غنی، رئیس حکومت وحدت ملی صحبت کرده‌است.

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری در گفتگو با رسانه ها تایید کرد که آقای خلیلزاد روز یکشنبه (10 سنبله) با اشرف‌غنی در کابل دیدار کرده‌است. او گفت که در این دیدار موضوع صلح و مذاکرات قطر مورد بحث بوده؛ اما جزئیات آن بعداً شریک خواهد شد.

زلمی خلیلزاد برای دیدار با سران حکومت وحدت ملی وارد کابل شد  - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیلزاد برای دیدار با سران حکومت وحدت ملی وارد کابل شد

در همین حال، یک مقام دولتی به آسوشتیدپرس گفته که آقای خلیلزاد، اشرف‌غنی را در جریان آخرین تحولات از دور نهم مذاکراتش با طالبان در دوحه قرار داده‌است. او گفته که این موارد به‌طور خلاصه بحث شده‌است.

سخنگوی ریاست جمهوری نیز گفت که علاوه بر دیدار شب گذشته، آقای غنی و خلیلزاد امروز (دوشنبه، ۱۱ سنبله) نیز دیدار و گفتگو می‌کنند.

نهمین دور مذاکرات میان طالبان و امریکا بامداد روز یکشنبه در دوحه پایان یافت و زلمی خلیلزاد؛ رییس هیأت مذاکره‌کننده امریکایی شام دیروز به کابل رسید. هردو طرف گفته‌اند که در این مذاکرات پیشرفت صورت گرفته؛ اما توافق نهایی میان آنان صورت نگرفته‌است.

طالبان روز گذشته اعلام کردند که با تمام‌شدن مذاکرات با جانب امریکایی، تیم‌های تخنیکی هردو طرف روی جزئیات توافقنامه کار خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала