کوریای شمالی حملات سایبری 2 ملیارد دالری را رد کرد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر کوریای شمالی حملات سایبری 2 ملیارد دالری را رد کرد
 کوریای شمالی حملات سایبری 2 ملیارد دالری را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی ضمن متهم کردن امریکا به شایعه پراکنی، کسب درآمد دو میلیارد دالری از حملات سایبری به بانک ها و بازارهای فروش ارز دیجیتال برای تامین هزینه برنامه تسلیحات کشتار جمعی را تکذیب کرد.

به گرازش اسپوتنیک، کوریای شمالی با تکذیب برخی ادعاها درباره حملات سایبری این کشور به شماری از بانک‌ها و موسسات مالی و کسب 2 ملیارد دالر درآمد، امریکا را به شایعه پراکنی متهم کرد.

پیش از این یک موسسه امریکایی در گزارشی کوریای شمالی را متهم به حملات سایبری پیچیده برای به دست آوردن منابع مالی کرده بود و مدعی شده بود درآمدهای کوریای شمالی از حملات سایبری صرف برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور می‌شود.

کوریای شمالی در واکنش اعلام کرده که انتشار این اخبار یک «بازی کثیف» است که با هدف تخریب چهره کوریای شمالی و پیدا کردن توجیهی برای تحریم‌ها و فشارها علیه پیونگ یانگ انجام می‌شود.

نگرانی پنتاگون از ناتوانی در دفع حملات سایبری - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی پنتاگون از ناتوانی در دفع حملات سایبری

تکذیب خبر حملات سایبری از سوی کوریای شمالی و انتقاد از امریکا و کشورهای غربی در حالی از سوی کوریای شمالی اظهار شده، که پیشتر نیز معاون وزارت خارجه این کشور با انتقاد از مواضع امریکا در جریان مذاکرات، مایک پمپئو وزیرخارجه این کشور را به تنش آفرینی متهم کرده بود.

در حالی که گفته می شود، ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای دوجانبه در تلاشند، مقامات دو کشور از حملات لفظی یکدیگر در امان نیستند.

پیش ازاین، "مایک پمپئو" وزیر خارجه امریکا که بارها از امید به ازسرگیری مذاکرات دو کشور سخن گفته است، در واکنش به سخنان وزیر خارجه کوریای شمالی مبنی بر اینکه او سمی مهلک برای مذاکرات دو جانبه است، رفتار کوریای شمالی را خودسرانه خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала