خشم باشندگان محل پس از حمله بر کمپ «گرین ولیج» در کابل + ویدیو و تصاویر

© Sputnik / JAKوزارت داخله شمار قربانیان حمله تروریستی در کابل را اعلام کرد
وزارت داخله شمار قربانیان حمله تروریستی در کابل را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از باشندگان شهر کابل، دست به اعتراض زده و خواهان برچیدن این کمپ از ساحه مسکونی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل با تایید این اعتراض به رسانه گفت: "شماری از باشندگان محل پس از انفجار موتر بمب بالای کمپ گرین ولیج در ناحیه نهم شهر کابل دست به اعتراض زده‌اند".

 گفته می‌شود معترضان خواهان انتقال کمپ گرین ولیج از این ساحه مسکونی شده و تلاش دارند داخل این کمپ شوند، که با مقاومت نیروهای پولیس روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش ها، لحظاتی پیش این اعتراضات به خشونت کشیده شد و معترضان با چوب و سنگ بر نیروهای پولیس حمله ور شده اند.

در همین حال شرکت برشنا گفته است که در اثر انفجار موتر بمب در ساحاحه قابل بای، لین-15 کیلوولت E 41 و E19 تخریب گردیده و بخشی از پارک‌های صنعتی پلچرخی، مکرویان اول، ساحات اندیمارک و‌ پل محمود خان فاقد برق شده است.

این در حالی است که حوالی ساعت 9:55شب گذشته(دوشنبه، 11 سنبله) بر اثر انفجار واسطه بمب گذاری شده نوع تراکتور بر دیوار جنوبی کمپ گرین ولیج، در محله مسکونی قابل بای، 16 تن کشته و 119 تن دیگر زخمی شده‌اند. هم‌چنین یک تانک تیل در نزدیکی محل آتش گرفته و منفجر شده است.

وزارت داخله از کشته شدن 5 مهاجم مسلح که قصد حمله بالای این کمپ را داشتند نیز خبر داده است.

گروه طالبان مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته و مدعی شده که در این حمله به اتباع خارجی تلفات سنگینی وارد کرده‌است.

گروه طالبان با نشر یک خبرنامه مسوولیت این حمله را بدوش گرفته و ادعا کرده اند که این حمله بر کمپ گرین ولج که در داخل آن کمپنی‌های امریکایی و مهمان‌خانه خارجی‌ها قرار دارد، صورت گرفته است. آنها همچنین ادعا کردند که به اتباع خارجی تلفات سنگینی وارد نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала