نامزدان انتخابات؛ طالبان به صلح باور ندارند

© Photo / IECاهدای اعتبارنامه‌ها برای نامزدان ریاست‌جمهوری؛ یک نامزد اعتبارنامه نگرفت
اهدای اعتبارنامه‌ها برای نامزدان ریاست‌جمهوری؛ یک نامزد اعتبارنامه نگرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چند روز اخیر حملات طالبان در افغانستان افزایش یافته است، این نشان می دهد که این گروه اراده جدی به صلح ندارند و در تلاش امتیازگیری‌های بیشتر در گفتگوهای صلح اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل آریانا نیوز، شماری از نامزدان می گویند که موقف حکومت در روند صلح بسیار ضعیف است، این برزگترین دلیلی است که طالبان تلاش می کنند تا خواست‌های شان را بر امریکا عملی سازند.

هلمند - اسپوتنیک افغانستان
در پنج ولسوالی هلمند انتخابات برگزار نخواهد شد

شهاب حکیمی، یک نامزد ریاست جمهوری، در این مورد اظهار می‌دارد:

“موضوع صلح حتمی است و درتمام مذاکرات طرف‌ها کوشش می‌کنند که قوت خود را نشان دهند و به همین علت جنگ شدت پیدا کرده است. حمله بر ولایت کندز، افزایش ناامنی‌ها در بغلان و حمله خونین در کابل گواه این ادعا است.”

این در حالی است نامزدان تاکید دارند که شهروندان کشور از ادامه  تلفات غیر‌نظامیان از سوی طرف‌های درگیر شهروندان کشور به ستوه آورده است.

گلبدین حکمتیار، رهبر این دسته انتخاباتی می‌گوید: “ما حکومتی را می‌خواهیم که مستقل باشد و تنها راه بیرون رفت از بحران بیرون شدن نیروهای خارجی است و خود افغان‌ها می‌توانند به سرنوشت شان تصمیم بگیرند نه خارجی‌ها.”

این در حالی است که نهمین دور گفتگوهای صلح در قطر پایان یافته است، اما کنون روشن نیست که توافق‌نامه میان امریکا وطالبان چه زمانی نهایی و امضاء خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала