در پنج ولسوالی هلمند انتخابات برگزار نخواهد شد

© Flickr / DVIDSHUBهلمند
هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای ولایتی هلمند می گوید که در ولسوالی‌ها باغران، دیشو، موسی قعله، نوزاد و خانشین به علت حضور طالبان، انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، حضور گسترده طالبان در ولایت هلمند باعث برگزار نشدن انتخابات در این ولسوالی‌ها شده است.

عطاالله افغان، رییس شورای ولایتی هلمند در این باره می‌گوید:

کابلوف: مسکو و شرکا توافق میان واشنگتن و طالبان را ضمانت می کنند  - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: مسکو و شرکا توافق میان واشنگتن و طالبان را ضمانت می کنند

"این یک دروغ خواهد بود اگر بگویم زمینه برای انتخابات در هلمند مساعد است. تنها در مراکز بعضی از ولسوالی‌ها زمینه مساعد است، اما در جاهای دیگر و ولسوالی‌های دیگر امکان ندارد که مردم به پای صندوق‌های رأی دهی بروند."

دفتر ساحه‌یی کمیسیون مستقل انتخابات هلمند می گوید که باشنده‌گان هلمند برای رای دادن به 97 مرکز در شهر و ولسوالی‌ها به پای صندوق‌های رای‌دهی خواهند رفت.

احمدشاه صاحب‌زاده، معاون عملیاتی دفتر ساحه‌یی کمیسیون مستقل انتخابات هلمند دراین باره می‌گوید:

"ما در ولایت هلمند در ولسوالی‌های مراکز رأی‌دهی را باز خواهیم کرد که سال گذشته درآن مراکز شناسنامه‌ها را برای انتخابات پارلمانی استیکر زده بودیم."

او می افزاید:

"درجمله ۹۷ مرکز است که از آن میان ۲۲ مرکز آن در ولسوالی نومیش هستند و ولسوالی نومیش از سوی ولایت داکندی اداره می‌شود و امکان دارد که در شماری از مناطق تهدیدها باشد، اما نیروهای امنیتی به ما اطمینان داده‌‌است که تهدیدی وجود نخواهد داشت."

در همین باشنده‌گان این ولایت خواهان تامین امنیت مراکز رای ‌دهی هستند، شماری از فعالان مدنی این ولایت می گویند که در انتخابات گذشته تقلب بسیار صورت گرفته بود، ما حالا بالای پروسه صلح نیز باور ندارند.

تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی - اسپوتنیک افغانستان
تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی

عبدالباری، یک فعال دیگر جامعۀ مدنی این ولایت نیز می‌گوید:

"بسیار مردم اندک در شهر لشکرگاه در انتخابات اشتراک خواهند نمود، اما در بسیاری از مناطق دیگر که درآنجا مردم بسیار زنده‌گی می‌کنند زیر ادارۀ طالبان است."

اما مقامات دولتی هلمند می گویند که نیروهای دولتی در تلاش اند، تا امنیت مراکز امنیتی را بیشتر تامین کنند.

سمونوال احسام الدین هلمندی، فرمانده پولیس هلمند می افزاید: "ما به‌خاطر تأمین امنیت انتخابات دو نوع عملیات‌ها را راه اندازی نموده‌ایم، که درنتیجه یک نوع عملیات ولسوالی‌های که زیر تهدید هستند از تهدید بیرون خواهند شد و درعملیات دوم جلو تهدیدها را در شهر لشکرگاه و مناطق نزدیک شهر لشکرگاه، خواهیم گرفت."

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است که ششم ماه میزان، برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала