کشته شدن فرمانده عمومی طالبان در جنگ کندز + عکس

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های ارتش در شمال کشور می‌گویند که فرمانده عمومی طالبان در جنگ کندز، در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه منتشره از سوی قول اردوی 209 شاهین، فرمانده عمومی جنگ تروریست‌های طالب در کندز، بنام قاری منصور در منطقه کنعان ولایت کندز توسط نیروهای امنیتی به دَرک واصل شد."

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

گفتنی است که طالبان مسلح، سه روز قبل (شنبه 9 سنبله) حمله گسترده‌ای را بالای شهر کندز راه اندازی کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی روبرو شدند.

طالبان در ابتدا توانستند که وارد بخش‌های از شهر کندز شوند، ولی با رسیدن نیروهای کمکی امنیتی، این حمله طالبان به عقب زده شدند.

بر اساس گزارش‌‎ها در نتیجه این حمله و درگیری 56 جنگجوی طالبان، 20 سرباز امنیتی افغان و پنج غیر نظامی کشته شدند. در این حمله همچنین 85 نفر شامل نیروهای امنیتی و غیرنظامیان زخمی شدند.

شام روز شنبه پس از آنکه حمله گروهی و تهاجمی طالبان به شهر کندز دفع شد، یک حمله انتحاری در مرکز این شهر رخ داد که در نتیجه آن دستکم 11 نفر به شمول سید سرور حسینی، سخنگوی پولیس این ولایت کشته شدند.

وزارت امور داخله، روز یکشنبه اعلام کرد که حمله گسترده طالبان به این شهر کاملا دفع و شهر از وجود نیروهای شورشی پاکسازی شده است.

یک روز پس از حمله طالبان به شهر کندز، این گروه به مناطق کرکر و پایه‌سازی شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان در همسایگی کندز حمله کرد.

بر اساس معلومات منابع در این نبردها به تعداد 12 تن از نیروهای امنیتی و سه فرد ملکی شهید، 48 تن از افراد ملکی با 12 نیروی امنیتی زخمی شده‌اند.

وزارت امور داخله تاکید کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در جریان عملیات‌ها تلاش می‌ورزند تا از وارد شدن تلفات جانی و خسارات مالی به افراد ملکی جلوگیری نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала