دیدار خلیلزاد با حامد کرزی و جمعی از سیاسیون کشور

© Photo / Twitter/Zalmay Khalilzad دیدار خلیلزاد با حامد کرزی و جمعی از سیاسیون کشور
 دیدار خلیلزاد با حامد کرزی و جمعی از سیاسیون  کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان و جمعی از سیاسیون کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نمایده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان با حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان و جمعی از سیاسیون کشور دیدار و گفتگو کرد.

محمد یونس قانونی، محمد محقق، سید حامد گیلانی و جان بس سفیر آمریکا در افغانستان نیز در این جلسه حضور داشتند.

این نشست درباره تحولات اخیر روند صلح برگزار شده بود. خلیلزاد پیش از این نیز با رهبران دولت وحدت ملی در کابل دیدار کرده و پیشنویس توافقنامه صلح را به آنها ارائه کرده بود.

آقای خلیلزاد پس از پایان دور نهم مذاکرات امریکا و طالبان، دوشب پیش به کابل آمد و تا هنوز چند بار با رهبران حکومت وحدت ملی و شماری از سیاسیون در مورد توافقاتش با طالبان دیدار کرده است.

نماینده ویژه امریکا شب گذشته (11 سنبله) در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون طلوع نیوز گفته که در دور نهم مذاکرات صلح با طالبان به توافق نهایی دست یافته است.

 

اما؛ آقای خلیلزاد گفت که مسوده توافقنامه را به دلایل امنیتی و پیش از توافق دونالد ترامپ به سران حکومت افغانستان نداده؛ اما به آنان فرصت داده تا متن آن را مطالعه کنند.

او افزوده که امریکا تنها طرفدار حکومتی در افغانستان است که مطابق مذاکره و گفتمان به وجود آید و روی کار آمدن نظام "امارت اسلامی" مورد قبول واشنگتن نیست.

 

خلیلزاد یاد آور شد که متن توافقنامه با طالبان نهایی شده و آماده تایید دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا شده است.

 

به گفته او، اگر شرایط مطابق توافقات صورت گرفته در توافقنامه به پیش برود، نیروهای امریکایی پنج پایگاه شان را در 135 روز ترک خواهند کرد.

 

آقای خلیلزاد شمار نیروهای امریکا که احتمالاً افغانستان را ترک خواهند کرد، مشخص نکرد؛ اما گفته می‌شود 5400 سرباز امریکایی در مدت یاد شده از افغانستان بیرون خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала