کابلوف: مسکو و شرکا توافق میان واشنگتن و طالبان را ضمانت می کنند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: مسکو و شرکا توافق میان واشنگتن و طالبان را ضمانت می کنند
کابلوف: مسکو و شرکا توافق میان واشنگتن و طالبان را ضمانت می کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان ابراز داشت که مسکو وشماری از شرکای این کشور، توافق میان ایالات متحده امریکا و طالبان را تضمین خواهند کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه از آمادگی روسیه و شماری از کشور های شریک در مورد تضمین توافق صلح میان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان خبر داد.

ضمیر کابلوف در صحبت با رسانه ها خاطر نشان کرد که  نه تنها روسیه، بلکه شمار دیگر کشور ها نیز به عنوان ضامن در امضای این توافق نامه شرکت خواهند کرد.  

کابلوف معتقد است كه خروج  نيروهاي امريكايي از برخی مناطق افغانستان بايد منجر به كاهش خشونت در این ولایات شود.

 این دیپلمات ارشد روس گفت، حضور امریکایی ها در افغانستان اکنون به عنوان یک دلیل برای ابراز خشونت از سوی طالبان موجود است و اگر منطقی فکر شود، باخروج این نیرو ها از افغانستان و امضای توافقنامه صلح، دیگر دلیلی برای خشونت باقی نخواهد بود و بنابراین اوضاع افغانستان به سوی ثبات خواهد رفت.

کابلوف گفت، توافقنامه تا هنوز نهایی نشده و هیچ یک از طرف ها تا هنوز در مورد آن رسما اعلام نکرده اند.

 این در حالی است که طالبان گفته اند که به توافق صلح با ایالات متحد نزدیک شده اند. توافقی که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه دهشت افگنان، شرایط اصلی آن است.

زلمی خلیلزاد نماینده ويژه امریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته در مصاحبه ویژه با طلوع نیوز گفت: در توافقنامه صلح با طالبان روی چهار مساله در اصول به توافق رسیده اند.

یادآوری می کنیم که چندی پیش یکی از مقام‌های پیشین طالبان گفته بود که روسیه و پاکستان از جانب طالبان توافقنامه صلح با ایالات متحده را ضمانت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала