عملیات نیروهای ویژه در شهر پلخمری آغاز شد

© Sputnik / JAKعملیات نیروهای ویژه در شهر پلخمری آغاز شد
عملیات نیروهای ویژه در شهر پلخمری آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از بانشده‌گان شهر پلخمری، می‌گویند که از چهار روز به این‌سو تمامی راه‌های شهر پلخمری بسته استند.

 به گزارش اسپوتنیک، نیروهای ویژه برای ازبین بردن تهدیدهای امنیتی  که روز گذشته (12 سنبله) وارد شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان شده‌اند ، شب گذشته عملیات شان را در برابر طالبان در شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان، آغاز کردند.

 طالبان تا کنون چهار پاسگاه را دردشت کیله‌گی آتش زدند.

حوالی ساعت یک شب گذشته، نیروهای ویژه درچند بخش عملیات‌های شان را با کمک حمله‌های هوایی آغاز کردند، اما به گفتۀ او پیشرفت چشم‌گیری در جنگ با طالبان صورت نگرفته‌است.

درهمین حال، شماری از باشده‌گان شهر پلخمری، می‌گویند که از چهار روز به این‌سو تمامی راه‌های شهر پلخمری بسته استند. آنان، حکومت را به بی پروایی در شکستن محاصرۀ شهر پلخمری متهم می‌سازند.

همزمان با این، صدها مسافری که مزار را به هدف کابل ترک کرده‌اند ویا از کابل به کندز و بلخ می‌روند در مسیر شاهراه‌ها در نزدیک پلخمری گیر مانده‌اند. آنان می‌گویند که با چالش‌های زیادی روبه‌رو استند.

اما پیش از این وزارت امور داخله گفته بود که نیروهای امنیتی و دفاعی در هر سه نقطه پلخمری طالبان را سرکوب کرده‌اند و آنان به ساحۀ سمنت خانه بغلان که از شهر پلخمری دورتر است رانده شده‌اند و از این میان ساحه دیوار معدن پاک‌سازی شده‌است.

این وزارت از کشته شدن 21طالب، زخمی شدن 13تن دیگر آنان و اسیر شدن هشت طالب نیز، خبر داده بودند.

درهمین حال، مسؤولان درشفاخانۀ ولایتی بغلان می‌گویند که هشت کشته به شمول چهار غیرنظامی و ۴۰زخمی به شمول 28غیر نظامی به این شفاخانه، انتقال داده شده‌اند.

خبر ها حاکیست که شماری از باشنده‌گان این ولایت در حمایت از نیروهای امنیتی در برابر طالبان، سلاح به دست گرفته اند.ф

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала