نظامی پیشین امریکا پاکستان را خطرناکترین کشور روی زمین نامید

© AFP 2023 / MARK RALSTONاهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان
اهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده امریکا معتقد است که از دیدگاه وی، پاکستان خطرناک‌ترین کشوری است که تا امروز او مجبور به برقراری روابط با آن بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده امریکا گفته است: پاکستان خطرناک ترین کشوری بوده که تا امروز وی با آن سروکار داشته است.

این اظهارات را وزیر دفاع پیشین ایالات متحده روز سه شنبه طی سخنرانی خود در شورای روابط خارجی در نیویورک بیان کرد.

از وزیر دفاع ایالات متحده خواسته شد که اظهارات خود در خصوص این کشور را توضیح دهد.

قطع کمک ۴۴۰ میلیون دالری امریکا به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
قطع کمک ۴۴۰ میلیون دالری امریکا به پاکستان

جیمز ماتیس گفت: " آنها از آنچه اتفاق می افتد آگاه هستند و آن را درک می کنند. وقتی جامعه تندرویی داشته باشید و از طرفی یکی از جاه طلبانه ترین زرادخانه های هسته ای جهان را به آن اضافه کنید ، خواهید فهمید که چرا یکی از اعتقادات من این است که اکنون باید روی کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح های هسته ای متمرکز شویم. این بزرگترین مشکل در حال حاضر است."

وی در کتاب جدید خود(Call Sign Chaos: Learning to Lead)  که اخیرا منتشر شده است می نویسد: پاکستان به دلیل رادیکال شدن جامعه و گسترش روزافزون پتانسیل هستوی خطرناک‌ترین کشور جهان میباشد. وزیر دفاع پیشین امریکا در خاطرات خود خاطرنشان کرده: من پاکستان را خطرناک ترین کشورهایی می دانم که تا امروز با آن سرو کار داشته ام.

لازم به ذکر است که ماتیس که از همان آغاز دولت ترامپ در جنوری سال 2017 که به عنوان وزیر دفاع مشغول به کار شده بود، در 31 دسامبر 2018 استعفا داد. استعفای ماتیس با تصمیم ترامپ در پایان سال 2018 مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سوریه در آینده مرتبط بود. وزیر دفاع در نامه استعفا به تعدادی از اختلافات با پرزیدنت ترامپ اشاره کرده بود، اما پس از کناره گیری از این پست، رفتار صحیحی نسبت به دولت داشته و از اظهار نظر در مورد اقدامات دولت خودداری نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала