جنگ تمام عیار بین ایالات متحده و روسیه به زمستان هسته ای در کره زمین منجر خواهد شد

CC0 / Pixabay / جنگ تمام عیار بین ایالات متحده و روسیه به زمستان هسته ای در کره زمین منجر خواهد شد
جنگ تمام عیار بین ایالات متحده و روسیه به زمستان هسته ای در کره زمین منجر خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق نتائیج تحقیقات که کارمندان علمی پوهنتون روتگرز در نیوبرونسویک انجام داده، در صورت جنگ تمام عیار بین ایالات متحده و روسیه تمام سیاره زمین به بیابان وحشتناک مبدل خواهد گشت. در تمام سیاره زمستان هستوی مسلط خواهد شد و حتی در بخش اعظم نیم کره شمالی درجه حرارات در تابستان از صفر پائینتر سقوط خواهد کرد. در نتیجه تمام جمیعیت زمین ( 7،7 میلیارد نفر) میتوانند از گرسنگی بمیرد.

در مقاله منتشره در نشریه ABC.es (اسپانیا) گفته شده، نتائیج تحقیقات که در مجله Geofysical Research-Atmospheres  منتشر شده به نفع قرارداد منع سلاح های هسته ای استدلال می کنند که دو سال پیش سازمان ملل تصویب نموده است. در حال حاضر این سند را مجموعاً 25 کشور تصویب کرده اند. ایالات متحده در جمله آنها شامل نیست. این قرارداد زمان به مرحله اجرا گذاشته می شود که تعداد کشورهای امضا کننده به 50 برسد. این سوال بسیار مهم است: چند روز پیش اداره دونالد ترامپ راکت بالدار استقرار زمینی با برد بیش از 500 کیلومتر پس از آن آزمایش کرد، وقتیکه پیمان INF که به دو ابرقدرت ساختن و استفاده از این سلاح ها را ممنوع می ساخت، فعالیت خود را متوقف ساخت.

پیش بینی جنگ هسته ایتصادفی - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی جنگ هسته ای"تصادفی"

کارمندان علمی به رهبری جوشوا کوپ (Joshua Coupe) اسپیرانت پوهنتون روتگرز از مدل مدرن اقلیمی برای آن استفاده کرده، تا اثرات درگیری هسته ای بین دو ابر قدرت هسته ای را پیش بینی کنند.

در نتیجه تبادل ضربات به لایه های فوقانی و تحتانی اتموسفییر 150 میلیون تن دود سیاه ناشی از آتش سوزی ها در شهرها و مناطق صنعتی بالا خواهد شد. این دود در هوا می تواند چندین ماه یا سال بماند و به نور آفتاب اجازه رسیدن به زمین نخواهد داد.

Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان
افشای آزمایشات هسته ای امریکا در زمان جنگ سرد + ویدئو

کارمندان علمی از مدل جدید اقلیمی مرکز ملی تحقیقات جوی با وضاحت بهتر و ترسیم اوضاع به مقایسه به مدل تهیه شده توسط ناسا که توسط تیم علمی تحت رهبری یکی از محققان تحقیقات نو به رهبری الان روبوک (Alan Robock) استاد علوم ایکالوژی در پوهنتون روتگرز دو سال پیش استفاده شده بود، استفاده کرده اند.

رهبر جهانی غیرقابل اعتماد

مدل جدید تصاویری بیشتری از مکانهای متعدد روی زمین و تصاویر پیش بینی کننده ای از ذرات دود و تخریب لایه اوزون در نتیجه گرمای بیش از حد اتموسفییری ارائه میکند. اما حتی در این شرایط نیز تغییرات ارائه شده اقلیمی در مدل جدید، تقریبا با مواردی که در مدل ناسا ارائه شده، مطابقت میکنند. کوپ گفت: "این بدان معناست که در صورت وقوع جنگ هسته ای به مقیاس بزرگ، احتمال تغییر آب و هوا بسیار زیاد است. در واقع، زمستان هسته ای با پیامدهای فاجعه بار بوجود خواهد آمد".

در هر دو مدل جدید و قدیمی، زمستان هسته ای زمانی اتفاق می افتد که دود (دوده) در اتموسفییر فوقانی مانع نفوذ نور آفتاب گردد، در نتیجه درجه حرارت به طور متوسط ​​10 درجه سانتیگراد در سطح زمین کاهش می یابد.

دبیر کل ناتو شرایط از بین بردن جنگ افزار های هسته ای این سازمان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
دبیر کل ناتو شرایط از بین بردن جنگ افزار های هسته ای این سازمان را نام برد

روبوک معتقد است: با توجه به اینکه جنگ هسته ای به مقیاس بزرگ می تواند به اثر حادثه یا در نتیجه حمله هکرها، نقیصه کامپیوتر یا اقدامات کدام رهبر غیرقابل اعتماد جهان (که کاملاً ممکن است) رخ دهد، پس یگانه فیصله درست از طرف بشر نابودی تمام سلاح های هسته ای خواهد بود. تنها سوال این است که چه کسی اولین قدم را بر خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала