Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قطر-افغانستان؛ نبرد نا برابر

© Photo / FB/AFFافغانستان در مقابل قطر
افغانستان در مقابل قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی فوتبال افغانستان امشب ساعت 09:00به وقت افغانستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال به مصاف قطر خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فوتبال افغانستان در نخستین دیدارش در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به مصاف قطر خواهند رفت. این دیدار در ورزشگاه اختصاصی باشگاه السد برگزار خواهد شد و قطری‌ها از میزبانی در این دیدار سود خواهند برد.

تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
برنامه مسابقات تیم ملی فوتبال افغانستان در انتخابی جام جهانی 2022 قطر

افغانستان

افغانستان در گروه E با کشورهای بنگله‌دیش، هندوستان، عمان و قطر هم‌ گروه است و می‌تواند با اندکی احتیاط از این گروه بالا آمده و به دور بعد صعود کند.

در این دیدار قطر میزبان است و با لباس نخست(عنابی) شان وارد زمین خواهد شد و تیم ملی فوتبال افغانستان با لباس دوم(سفید) وارد میدان خواهد شد.

در پنج بازی اخیر تیم ملی فوتبال  کشور در رقابت‌های دوستانه و رسمی به 3 تساوی و 2 شکست دست یافته‌ است و نتوانسته به پیروزی برسد. شیران خراسان در آخرین دیداری در برابر تاجکستان به نتیجه تساوی 1-1 رضایت دادند.

تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی امشب اکثر بازیکنان آماده‌اش چون عمران حیدری، فرشاد نور، جبار شرزه، نورحسین، حسن امین، فیصل شایسته، دیوید نجم، بنیامین نجم را در اختیار دارد و بازگشت اویس عزیزی به ترکیب پس از مصدومیت به تیم می‌تواند روحیه مضاعف برای تیم ملی باشد.

سه بازیکن داخلی نیز از افغانستان راهی قطر شده اند و با دیگر بازیکنان تیم ملی یکجا شده اند.

شب گذشته انوش دستگیر و فرشاد نور در نشست خبری قبل از بازی حضور یافتند و این بازی را بازی دشوار عنوان کردند.

در این نشست انوش دستگیر در مورد بازی با تیم ملی قطر گفت:« ما فردا در برابر یکی از تیم های قدرت مند آسیا و قهرمان فعلی جام ملت های آسیا به میدان میرویم و این بازی، بازی سختی برای ما خواهد بود، ما تنها سه روز فرصت داشتیم تا آماده این بازی مهم و دشوارشویم ولی با آن هم ما برای کسب یک نتیجه خوب وارد میدان می شویم.»

همچنان کاپیتان فرشاد نور گفت :«قطر تیم قهرمان آسیا است و ما بازی های این تیم را تماشا کردیم و فردا برای کسب یک نتیجه خوب وارد میدان می شویم.»

قطر

قطر اما یکی از تیم‌های آماده آسیا و قهرمان فعلی این قاره است و تفاوت زیادی نسبت به تیم ملی افغانستان دارد و می‌تواند به راحتی از تیم ملی فوتبال افغانستان سه امتیاز بگیرد.

سرمربی این تیم فلیکس سانچز از چندین سال با این تیم همکار بوده است و هسته اصلی تیم را این مربی بسته است و همه بازیکنان با برنامه‌های این مربی آشنایی کامل دارند و طرز فکراو را درک می‌کنند.

اکثر بازیکنان این تیم در لیگ داخلی این کشور بازی می‌کنند و با آب و هوای ورزشگاه و این کشور آشنایی کامل دارند.

این تیم در رقابت‌های کوپا آمریکا حضور داشت و جدایی از نتیجه آن تجربه خوبی از آن به دست آوردند.

این تیم با امکانات فراوان قرار است برابر افغانستانی قرار گیرد که فوتبالش روزهای خوبی را سپری نمیکند و با هزاران مشکل دست و گریبان است.

این دیدار می‌تواند برای قطری‌ها ساده باشد اما برای شاگردان دستگیر دیدار دشوار و نفس گیر خواهد بود و اندکی غفلت می‌تواند باعث از دست رفتن امتیاز شود.

به هرحال این دیدار نابرابر امشب برگزار خواهد شد و شبکه بین اسپورت قطر و شبکه داخلی لمر این دیدار نشر خواهد کرد.

افغانستان پس از این دیدار پنج روز بعد به مصاف بنگه‌دیش خواهد رفت و این دیدار به میزبانی افغانستان در کشور تاجکستان برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала