وقوع حمله انتحاری در مقابل ورودی لوای نیروهای ویژه ارتش در لوگر

© Photo / MODنیروهای اردوی ملی افغانستان
نیروهای اردوی ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخن‌گوی والی لوگر گفته است که این رویداد در ساحه‌ی «پاتخواب» در نزدیکی ورودی «فرماندهی لوای چهارم پیاده‌ی قول اردوی 203 تندر» بر شاهراه پکتیا – کابل رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مقام‌های محلی در ولایت لوگر تأیید می‌کنند که حوالی ساعت 1:30 پس از چاشت امروز (پنج‌شنبه، 14 سنبله) یک حمله‌ی انتحاری در شهر پل‌علم، مرکز این ولایت رخ داده است.

مسئول عملیاتی طالبان در لوگر کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
مسئول عملیاتی طالبان در لوگر کشته شد

دیدار لونگ، سخن‌گوی والی این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفته است که این رویداد در ساحه‌ی «پاتخواب» در نزدیکی ورودی «فرماندهی لوی چهارم پیاده‌ی قول اردوی 203 تندر» بر شاهراه پکتیا – کابل رخ داده است.

آقای لونگ تأکید کرد که در این حمله، یک حمله‌کننده‌ی انتحاری بوده است که می‌خواسته داخل این فرماندهی شود. به گفته‌ی او، این حمله تلفاتی در پی داشته است.

در نتیجه این حمله، چهار فرد ملکی جان باخته اند.

در همین حال گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این گروه گفته است که حمله‌کننده‌ی انتحاری این گروه یک کاروان نیروهای خارجی را هدف قرار داده است. در اعلامیه‌ی آنان همچنان ادعا شده است که «تعدادی زیادی» از نیروهای خارجی و نیروهای ویژه‌ی افغان کشته شده‌اند.

این حمله‌ی طالبان در ولایت ناامن جنوبی کابل در حالی صورت می‌گیرد که صبح امروز در انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی گروه طالبان در مربوطات حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل، 10 غیرنظامی کشته و 42 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала