Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قطر 6 افغانستان 0 ؛ نتيجه اي از قبل پيش بيني شده

© AFFتمرینات تیم ملی
تمرینات تیم ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی فوتبال افغانستان اولین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا را با شکست سنگین برابر آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فوتبال افغانستان و قطر امشب در ورزشگاه جاسم بن حمد (ورزشگاه خانگی باشگاه السد) در شهر دوحه با قضاوت عزیز آسیموف در جارچوب بازی های جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 چین با هم دیدار کردند که این دیدار در نهایت با شکست سنگین و تلخ افغانستان همراه شد.

این بازی که ژاوی هرناندز اسطوره فوتبال اسپانیا یکی از مهمان ویژه آن بود، افغانستان بازی را  با حساب 6-0 واگذار کرد.

در این دیدار قطری ها در تمامی 90 دقیقه بازی، تیم برتر میدان بودند.

این تیم که نیمه اول را هجومی و کاملا سرعتی آغاز کرده بود، با درخشش المعز علی ستاره نامدار خط حمله اش 4-0 برنده شد و به رختکن رفت که المعز در دقایق 4 و 11، حسن الدویس کاپیتان این تیم در دقیقه 12 و عبدالکریم حسن در دقیقه34 چهار گل بازی را به ثمر رساندند تا خیال قهرمان آسیا برای نیمه دوم راحت باشد.

شاگردان انوش دستگیر که در نیمه اول کاملا غافلگیر شده بودند، در نیمه دوم نیز نتوانستند بازی را کنترول کنند که طی آن المعزعلی که شب درخشانی را سپری می کرد در دقیقه 51 گل زد و در دقیقه 67 برای خوخی زمینه گلزنی را فراهم کرد تا بازی سرانجام 6-0 شود.

البته در این بازی تنها موقعیت گلزنی برای افغانستان توسط جبار شرزه به دست آمد که او نتوانست از آن استفاده نماید و به هدر داد.

این بازی در حالی با حساب 6-0 به سود قطری ها پایان یافت که افغانستان پیش از این و در 11 جون 2015 با نتیجه مشابه (6-0) برابر سوریه در ورزشگاه سامن مشهد (ایران) در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، شکست خورده بود.

این بازی در حالی با نتیجه 6-0 به فرجام رسید که انوش دستگیر با 29 سال سن، به عنوان جوان ترین مربی در میان 211 کشور، برای اولین بار یک بازی رسمی را برای افغانستان روی نیمکت نشست.

گفتنی است که روز سه شنبه 10 سپتامبر ساعت 7:30 شام، افغانستان بازی دومش را در دوشنبه تاجیکستان برابر بنگله دیش برگزار خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала