حمایت انجلینا جولی از فیلم کارگردان افغانستان در جشنواره ونیز

© AP Photo / Invision/Vianney Le Caerحمایت انجلینا جولی از فیلم کارگردان افغانستان در جشنواره ونیز
حمایت انجلینا جولی از فیلم کارگردان افغانستان در جشنواره ونیز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیلم «حوا، مریم، عایشه» که نخستین فیلم مستقل شمرده شده و تمامی گروه بازیگران و کارگزاران آن اهل افغانستان استند، ششم سپتمبر در جشنوارۀ ونیز به نمایش می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک، این فیلم که از سوی صحرا کریمی، نخستین کارگردان زن افغانستان تهیه شده داستان سه زن افغان با پیشینه‌های متفاوت اجتماعی است که در کابل زندگی می‌کنند و با چالش‌های فراوانی روبرو استند. حوا، یک زن سنتی باردار است که هیچ‌کس توجهی به او ندارد. او با پدر و مادر همسرش زندگی می‌کند. تنها لذت زندگی او، حرف زدن با کودکی است که در شکم دارد.

مریم دختر تحصیل کرده و گردانندۀ خبر در یک شبکۀ تلویزیونی است. او در آستانۀ جدایی از همسر بی‌مروت خود قرار دارد که در می‌باید، باردار است.

صحرا کریمی، رییس افغان فیلم - اسپوتنیک افغانستان
راه‌یافتن فلم صحرا کریمی به جشنواره سینمایی ونیز

عایشه دختر هژده ساله‌یی است که ازدواج با پسر عمه‌اش را پذیرفته است. او از دوست پسری باردار شده که پس از شنیدن خبر بارداری عایشه ناپدید شده است. هر کدام از این زنان، باید به تنهایی در پی حل مشکلات شان باشند.

کتایون شهابی از موسسۀ «نوری» تهیه‌کننده و نمایندۀ فروش این فیلم است.

صحرا کریمی کارگردان این فیلم می‌گوید: «می‌خواهیم از البرتو باربرا و جشنوارۀ ونیز برای اینکه از فیلم من دعوت کرد و این فرصت را فراهم کرد تا توجه جهان را به مسایلی که کشورم با آن‌ها درگیر است، جلب کردند. ما به طور ویژه، به تضمین شدن حقوق اساسی زنان در افغانستان نیازمندیم. برابر جنسیتی، سبب سعادت یک کشور شده و یکی از بناهای اصلی برای صلح جهانی است.

انجلینا جولی، بازیگر و کارگردان نامدار سینمای جهان، در پیامی حمایت خود را از کارگردان، گروه کاری و بازیگران این فیلم اعلام کرد. در پیام جولی آمده است:

«این فیلم پرتحرک که با ظرافت ساخته شده، زندگی زنان جوان را در افغانستان امروزی نشان می‌دهد. این فیلم، برازندگی، زیبایی و روحیۀ زنان افغانستان را نشان می‌دهد که چگونه با ازدواج، عشق، دوستی، خانواده و مادری رفتار می‌کنند. هر فیلمی که در افغانستان ساخته می‌شود، پیروزی در یک مأموریت دشوار است. در حالیکه آیندۀ افغانستان در هاله‌یی از ابهام است، این فیلم به یاد همۀ ما می‌آورد که سخن از زندگی ملیون‌ها زن افغان است که نیاز به آزادی، استقلال و امنیت دارند تا هم در خانه‌های خود و هم در سراسر اجتماع، بتوانند انتخاب‌های خود را کنند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала