سازمان همکاری شانگهای: مبارزه با افراط گرایی در افغانستان و منطقه وظیفه اصلی این سازمان است

© Sputnik / Khaibar Akifiسازمان همکاری شانگهای: مبارزه با افراط گرایی در افغانستان و منطقه وظیفه اصلی این سازمان است
سازمان همکاری شانگهای: مبارزه با افراط گرایی در افغانستان و منطقه وظیفه اصلی این سازمان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، مبارزه با افراط گرایی، تروریسم و انشعاب طلبی و همچنین قاچاق اسلحه و مواد مخدر را از وظایف اصلی این سازمان برشمرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «ولادیمیر نوروف» روز جمعه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران شرکت کننده در «تور خبری سازمان همکاری شانگهای» در پکن، اهداف منطقه ای و بین المللی، فعالیت های این سازمان در سال های اخیر، ارتباطات سازمان و افغانستان، مواضع سازمان درباره تحولات آسیای مرکزی و افغانستان، گفت و گوهای داخلی در افغانستان و مسایل مختلف مرتبط با منطقه را تشریح کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سورنبای جینبکف، رئیس جمهور قرقیزستان در میدان هوایی شهر بیشکک - اسپوتنیک افغانستان
ولادیمیر پوتین در نشست سران سازمان همکاری های شانگهای در بیشکک

وی خواستار تقویت ارتباطات میان اعضای سازمان شد و گفت: سازمان های مختلف با یکدیگر مرتبز هستند و با محوریت سازمان همکاری شانگهای قرار است تبادلات میان سازمان های جوانان افزایش یافته و تدابیر اندیشیده شده در اجلاس های سران سازمان به اجرا گذاشته شود.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای همکاری های اقتصادی سازمان را نیز مهم دانست و گفت این سازمان در تلاش است تا تعاملات کشورهای مرتبط افزایش یافته و همزمان از برنامه های دیجیتالی،  اقتصادی،  ارتباطات،  اطلاع رسانی و فناوری های ذی ربط برای گسترش این همکاری ها بهره گرفته شود.

نوروف هفتادمین سالگرد تاسیس چین نو را نیز تبریک گفت و افزود: چین در توسعه این سازمان و ارتباطات منطقه ای و بین المللی در این سال ها نقش مهمی ایفا کرده است.

وی گفت، که هجدهمین نشست شورای سران دولت های سازمان همکاری شانگهای قرار است روزهای ۳۱ اکتبر تا اول نوامبر ۲۰۱۹ در تاشکند برگزار شود و اسنادی که در جریان این نشست امضا می شود در حال آماده شدن است.

تور رسانه ای خبرنگاران عضو سازمان همکاری شانگهای از روز گذشته (پنجشنبه) با میزبانی سازمان همکاری شانگهای و وزارت امور خارجه چین آغاز شده است و به مدت دو هفته ادامه دارد در این تور خبری ۲۲ تن از خبرنگاران کشورهای عضو این سازمان حضور دارند.

یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ جون سال ۲۰۰۱ میلادی  در شهر «شانگهای» تاسیس شد.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала