کشته و زخمی شدن 60 جنگجوی گروه طالبان در فراه

© Sputnikکشته و زخمی شدن 60 جنگجوی گروه طالبان در فراه
کشته و زخمی شدن 60 جنگجوی گروه طالبان در فراه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله جنگجویان گروه طالبان بالای شهر فراه با کشته و زخمی شدن 60 تن از این جنگجویان توسط نیروهای امنیتی افغانستان به عقب زده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، محب الله محب سخنگوی پولیس فراه، گفت: در حال حاضر وضعیت امنیتی در سطح شهر آرام بوده و مخالفان به حومه و قریه های بیرون از شهر رانده شده و عملیات تصفیوی جریان دارد.

کشته شدن معاون استخبارات طالبان در ولایت فراه - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن معاون استخبارات طالبان در ولایت فراه

طالبان مسلح شب گذشته به شهر فراه حمله نمودند، که حوالی ساعت 4 امروز صبح حملات شان را از سه طرف، شمال، شرق و غرب به قصد سقوط و تصرف شهر فراه شدت بخشیدند که از سمت شرق  با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند.
طالبان مسلح با حملات خود از سمت غرب شهر فراه ، کمیساریای جلب و جذب اردوی ملی را تصرف نمودند و قصد محاصره و تصرف قوماندانی امنیه را داشتند که با مقاومت و صف آرایی نیروهای امنیتی در دوبخش زمینی و هوایی مواجه شدند و تا ساعت های متوالی جنگ و درگیری جریان داشت.
سخنگوی پولیس فراه بیان می کند، که در این درگیری ها بیش از 35 طالب مسلح کشته و 25 تن دیگر به شدت زخم برداشتند.
به گفته وی، مسئول استخبارات طالبان در ولایت فراه موسوم به نوراحمد چکانی و همچنین چندین قوماندان مشهور و برجسته  دیگر آنان  بنام های مولوی داوود، مولوی فاضل و مولوی سلام حنظله کشته شده اند.
این مقام امنیتی فراه بیان می کند، که خوشبختانه به نیروهای امنیتی و ملکی فراه تلفات کمی وارد شده که تنها یک نیروی امنیتی شهید و 5 تن دیگر زخم برداشتند.
وی از آمار دقیق تلفات افراد ملکی در این درگیری ها اظهار بی اطلاعی نمود. اما مسئولان صحی در ولایت فراه می گویند، که تا اکنون 4 فرد ملکی به گونه زخمی و یک شهید به شفاخانه ولایتی فراه انتقال داده شده است.
در همین حال شاه محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه با تایید این خبر می گوید، که در حال حاضر آرامشی نسبی در شهر حاکم شده و تاکید کرد که به دلیل بیرون نشدن مردم از خانه ها و تعطیل بودن بازار به افراد ملکی آسیب جدی وارد نشده و انتظار می رود که با تلاش های جدی نیروهای امنیتی آرامش کامل در شهر حاکم شود
این در حالیست که والی و فرمانده امنیه نیز جهت رهبری این جنگ و درگیری ها شخصا با لباس نظامی در ساحه حضور داشتند.
یادآوری می کنیم، که ولایت فراه از جمله ولایات نا امن در غرب کشور می باشد که طی سال های اخیر صدمات جدی و جبران ناپذیری را به دلیل جنگ های چندین ساله متحمل شده و در حال حاضر نیز بسیاری از مناطق آن نا امن بوده و تحت تسلط گروه طالبان مسلح قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала