حادثه ۱۱ سپتمبر؛ پوتین دو روز قبل از وقوع حادثه به بوش هشدار داده بود

© Flickr / Cyril Attiasحادثه ۱۱ سپتمبر؛ پوتین دو روز قبل از وقوع حادثه به بوش هشدار داده بود
حادثه ۱۱ سپتمبر؛ پوتین دو روز قبل از وقوع حادثه به بوش هشدار داده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه دو روز قبل از وقوع حملات ۱۱ سپتمبر به رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، جرج بی‌بی دیپلومات و تحلیلگر ارشد سازمان استخبارات ایالات متحده در امور روسیه در کتاب جدید خود نگاشته که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چند روز قبل از وقوع حادثه سپتمبر به جرج بوش، رئیس جمهور امریکا از احتمال وقوع حملات تروریستی در خاک این کشور هشدار داده بود.

به گفته آقای بی‌بی، دو روز قبل از حملات تروریستی به نیویورک و واشنگتن، رئیس جمهور پوتین به همتای امریکایی خود زنگ زد و به وی هشدار داد که «استخبارات روسیه اطلاعاتی در مورد کارزار تروریستی که مدتها قبل مقدمه چینی شده و از افغانستان منشاء میگیرد، بدست آورده است.»

نویسنده کتاب یادآوری میکند که پس از وقوع حادثه ۱۱ سپتمبر رئیس جمهور پوتین اولین رهبر خارجی بود که با کاخ سفید به تماس شد و ابراز تسلیت کرد.

در سال ۲۰۱۷، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با اولیور استون، کارگردان امریکایی در مورد احتمال دخیل بودن سازمان‌های استخباراتی امریکا در حملات ۱۱ سپتمبر چنین اظهار نظر کرد: «من باور نمیکنیم که سازمان استخبارات امریکا سازمان‌دهنده این عمل تروریستی باشد.»

در سال ۲۰۰۱، چندین ماه پس از وقوع حادثه ۱۱ سپتمبر، رئیس جمهور پوتین اظهار داشت: «من واقعاً احساس گناه میکنیم که سازمان‌های ویژه روسیه و امریکا نتوانستند مانع این حملات شوند. دلیل این بود که آنها با هم دیگر در همکاری نزدیک کار نکردند. هرچند نمیدانم امکان جلوگیری از این حملات تروریستی وجود داشت یا خیر».

یادآوری میکنیم، در نتیجه حملات ۱۱ سپتمبر که از سوی اعضای گروه تروریستی القاعده در شهرهای نیویورک و واشنگتن امریکا انجام شد، حدود ۳ هزار کشته و ۶ هزار زخمی برجا گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала