بولتون: گزارش آژانس حاکی از فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران است

© AP Photo / Cliff Owenبولتون: گزارش آژانس حاکی از فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران است
بولتون: گزارش آژانس حاکی از فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ملی کاخ سفید می‌گوید که گزارش جدید آژانس انرژی اتمی حاکی از فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور ملی کاخ سفید در توییتر اش نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای مدیریت خود اطلاع داد كه ایران می‌تواند مواد هسته‌ای و فعالیت‌های مرتبط را پنهان كند.

جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: امریکا در پی جنگ با ایران نیست

آقای بولتون نوشت: سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی به ایران می‌رود که به تازگی آژانس شورای [حکام] را مطلع کرده که احتمال دارد تهران مواد ویا فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی داشته باشد. ما به دیگر کشورهای عضو شورای [حکام] آژانس می‌پیوندیم که مشتاق دریافت گزارش کامل در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

روز شنبه ، فردریک دال، سخنگوی آژانس انژی اتمی اعلام کرد که این آژانس اطلاعات رسانه‌ها درمورد اظهارات ایران در خصوص مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی را بررسی کرده است. در عین حال، دیدار فروتا با مقامات ایران 8 سپتمبر در تهران برگزار می‌شود. به گفته آژانس، این دیدار بخشی از تعامل بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است که با تأیید و نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای همراه است.

پیش از این، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اطلاع داده بود، تهران روز جمعه گازدهی ماشین‌های آی‌آر6 را به صورت زنجیره 20 تایی شروع کرده است و زنجیره 30 تایی را در برنامه بعدی انجام می‌دهد. به گفته وی مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا که فعالیت‌های تحقیقاتی دیگر محدود نخواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала