دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف

© Photo / فیسبوک حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستاندیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف
دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار رئیس جمهور این کشور با سرپرست وزارت حج و اوقاف این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از ظهر امروز با مولوی عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف دیدار کرد.

مولوی عبدالحکیم منیب - اسپوتنیک افغانستان
درگیری فزیکی وزیر حج و اوقاف با ملا تره‌خیل در مسجد ارگ

ارگ ریاست جمهوری در ادامه نوشته است: در این دیدار، عبدالحکیم منیب جریان حملۀ فزیکی و اهانت در برابر خودش از سوی ملا تره خیل و برادران وی را در روز جمعه گذشته در مسجد ارگ ریاست جمهوری به رئیس جمهور کشور بازگو کرد و رسماً طی درخواستی خواهان پیگیری این حادثه گردید.

در ادامه این خبرنامه آمده است: درخواست موصوف بنابر هدایت رئیس جمهور، از سوی ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری رسماً به ادارۀ دادستانی کل طی یک مکتوب ارجاع گردید و تاکید شد که این اداره به صراحت مادۀ ۱۳۴ قانون اساسی اجراات خویش را در این زمینه عملی سازد.

همچنان در این مکتوب از وزارت امور داخله تقاضا شده است، که در مدت یک هفته ضمن رسیدگی به ادعاهای مولوی عبدالحکیم منیب، حوزۀ مربوطه پولیس را مورد بررسی همه جانبه قرار داده و در صورت اثبات ادعاهای متذکره، در تغییر و جابجایی کادری و مسلکی در حوزه یادشده اقدام نماید.

یادآوری می کنیم، که پیش از این وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان اعلام کرده بود، که مولوی عبدالحکیم منیب، سرپرست این وزارت روز گذشته (جمعه، 15 سنبله) پس از ادای نماز جمعه در مسجد جامع ارگ ریاست‌جمهوری، از سوی شش زورمند مورد تحقیر، توهین و برخورد فزیکی قرار گرفته است.

  در خبرنامه این وزارت آمده بود، که سرپرست وزارت حج و اوقاف توسط ملا تره‌خیل، برادرش دادالله و یک عضو خانواده‌اش تحقیر و لت‌وکوب شده است.

وزارت حج و اوقاف افغانستان افزوده بود، که این رویداد پس از آن صورت گرفته که عبدالحکیم منیب از پذیریش خواست‌های غیرقانونی ملا تره‌خیل خودداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала