Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لاماسیا و کارینگتون در میان ده اکادمی مشهور جوانان جهان

© Sputnik / А. Награльян /  مراجعه به بانک تصاویر اکادمی قوتبال
اکادمی قوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از بارسلونا گرفته تا ریور پلاته، اسپورتینگ گرفته تا سانتوس و پس از آن چندین باشگاه برای کسب افتخار، مجموعه های انتخابی جوانانی را دارند که گل نگاهی به سوابق آنها می اندازد.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از اینکه لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، نیمار و بقیه بازیکنان نخبه جهان موفق به کسب مقام های قهرمانی شوند، همه آنها باید جایی را شروع کنند که هر سه فوق ستاره، در برخی از بهترین آکادمی های جوانان حضور داشته اند.

مسی محصولی از لاماسیا ست و رونالدو از طریق اکادمی اسپورتینگ در مادرای پرتگال وارد دنیای حرفه یی شد و نیمار از طریق سانتوس در آمریکای جنوبی به رشد رسید.

اما کدام باشگاه ها می توانند ادعا کنند که بهترین بازیکنان در سیستم اکادمی خود را تولید کرده اند؟

هدف نگاهی به سابقه برخی از درخشان ترین بازیکنان در 30 سال اخیر می کنیم:

اکادمی اسپورتنیک (اسپورتینگ لیسبون پرتگال)

در حالی که کریستیانو رونالدو ستاره مهمی برای انتخاب سیستم طرفداری پرتگال است و او بزرگ شده اکادمی اسپورتنیگ است که نه تنها ستاره هایی برای تیم ملی پرتگال بلکه برای سه کشور دیگر نیز ستاره تولید کرده که انگلستان نیز در بین آنها قرار دارد.

بزرگ شدگان اسپورتینگ: کریستیانو رونالدو، اریک دیر، پیتو، حسین خرا، لوئیز فیگو، ریکاردو کوارشما و رووی پاتریسیو.

 

اکادمی جوانان آژاکس (آژاکس هالند)

آژاکس سنگ وزنه بزرگ برای همیشه در هالند بوده و همیشه با ستاره های درخشانش همچون یوهان کرایف دنیای فوتبال را متحیر کرده است، اما آنها ده ها استعداد برتر دیگر را در طی این سال ها وارد عرصه حرفه یی کرده اند که از جمله فینالیست های جام جهانی 2010 وسلی اشنایدر و نیگل د یونگ می توان اشاره نمود.

از این باشگاه بازیکنانی که به بهترین سطح رسیده اند: وسلی اسنایدر، ادگار دیویدز، نیگل د یونگ، پاتریک کلویورت، فان در سار، کلارنس سیدورف، توماس ورمالن، یان ورتونگن، دنیس برگکامپ، ماتیس د لیخت.

 

تیم جونیور بایرن مونیخ (بایرن مونیخ)

باشگاهی که بکن باوئر افسانه ای را تولید کرد و به تیم اصلی برنده جام جهانی 2014 آلمان کمک کرد، در حالی که پنج بازیکن در طی چند دهه گذشته توسط تیم باواریایی آموزش دیده اند.

خروجی های این باشگاه: فیلیپ لام، توماس مولر، متس هوملز، باستین شواین اشتایگر، تونی کروس، امره جان، دیوید آلبا.

 

کارینگتون (منچستر یونایتد)

سیستم شیاطین سرخ بیشتر از همه به خاطر کلاس '92 خود به یاد می آورد، اما آنها محصول قابل توجهی بین المللی اضافی را نیز تولید کرده اند از جمله برنده جام جهانی( پاول پوگبا ) که پس از جدایی ابتدا به عنوان جوان رفت و دوباره به این باشگاه بازگشت.

ستاره های بزرگ شده این باشگاه: پاول اسولز، رایان گیگز، دیوید بکهام، گری نویل، فیل نوویل، مارکوس رشفورد، پل پوگبا و دنی ولبک.

 

لا فابریکا (رئال مادرید)

اگر مسلماً به اندازه رقبای خود در لالیگا موفق نباشیم، لوس بلانکوس بیشتر از سهم عادلانه خود، استعدادهای مهمی را تولید کرده و با بیش از سه دوجین بازیکن تجارت خود در پنج لیگ برتر اروپا را دنبال می کنند.

بازیکنان خروجی این اکادمی: ایکر کاسیاس، لوکاس وازکز، دنی کارواخال، مارکوس یورنته، رائول گونزالس، دنیس چریشف، فرانسیسکو پاون، آلوارو موراتا و آلوارو آربلووا.

 

لا ماسیا (بارسلونا)

مجموعه عالی جوانان بلوگرونا که بهترین سیستم جهان را تشکیل می دهد. در طول این سالها ده ها تن از ستاره های تیم ملی اسپانیا را فراهم کرده، به علاوه لیونل مسی را نیز در استعدادی شگرف که از جوانی او را پرورش داده است.

خروجی های لاماسیا: لیونل مسی، فرانسیسکو کاراسکو، ژاوی، پپ گواردیولا، سسک فابرگاس، آندرس اینیستا، کارلس پویول، ویکتور والدز و جوردی آلبا.

 

اکادمی ریور پلاته (ریور پلاته آرژانتین)

این باشگاه آرژانتینی در طی سالهای اخیر، ده ها استعداد برتر را به بازار عرضه کرده که دو برنده توپ طلا نیز در بین محصولات آن هستند، البته از نیم قرن پیش "آلفردو دی استفانو و عمر سیووری"، با این حال، از آن زمان آنها محصول خوبی از وزنهای سنگین اروپا تحویل داده اند.

ستاره های خروجی: فرناندو کاوناگی، هرنان کرسپو، گونزالو هیگواین، رادامل فالکائو، خاویر ماسچرانو، اریک لاملا و سانتیاگو سولاری.

 

اکادمی ساوتهمپتون (ساوتهمپتون - انگلستان)

گفتن اینكه آنها موفقیت های بزرگی را در طول سال ها به دست نیاورده اند، این واقعیت را پنهان می كند كه لباس های لیگ برتر در دهه های اخیر چندین ستاره انگلستان را تولید كرده، از جمله گرت بیل ستاره ولزی و آلن شرر قهرمان سابق نیوكاسل.

خروجی های این اکادی: گرت بیل، آلن شرر، آدام لالانا، لوك شاو، تئو والكات، الكس اكسلید-چمبرلین، مت لو تیسیر، جیمز وارد-پرینت.

 

اکادمی سانتوس (سانتوس - برزیل)

بازیکن نام آشنای پاری سنت ژرمن ستاره مشهور و بزرگی است اما سانتوس همچنین در سال های اخیر تعداد زیادی از ستاره های کامل برزیل را نیز تولید کرده که تعدادی از آنها در سلسائو هم اکنون حضور داشتند.

خروجی های این اکادمی: نیمار جونیور، رابینهو، وسلی، آندره، گانسو، فیلیپه اندرسون، گابریل و رافائل کابال.

 

اکادمی المپیک لیون (لیون - فرانسه)

بازیهای سنگین وزن Ligue 1 برخی از ستاره ها از جمله جفت برنده جام جهانی ساموئل امتیتی و نبیل فکیر را به همراه قدرت اعتصابی جدی در الکساندر لاکازت آرسنال و آنتونی مارشیال (منچستر یونایتد) به ارمغان آورد.

خروجی های لیون: الكساندر لاكازت، آنتونی مارشیال، ساموئل اومتیتی، كریم بنزما، كورنتین تولیسو، آنتونی لوپز، حاتم بن عرفا و نبیل فكیر.

بسیاری از آکادمی های دیگر نیز شایان ذکر هستند که ژنک کوین د بروئین و تیبو کورتوا را به سطح ارشد رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала