یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سوریه سرباز اعزام می‌کند

© Flickr / 7thArmyJMTCیکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سوریه سرباز اعزام می‌کند
یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سوریه سرباز اعزام می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا اعلام کرد از تصمیم دولت دنمارک برای اعزام سرباز به سوریه در راستای پذیرفتن مسئولیت در ائتلاف برای مبارزه با داعش استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المصدر نیوز، جانات هافمن، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای که در سایت وزارت دفاع این کشور منتشر شده، از تصمیم دولت دنمارک برای اعزام نیرو به سوریه خبر داده است.

هشدار امریکا از جان‌گرفتن دوباره داعش در عراق و سوریه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار امریکا از جان‌گرفتن دوباره داعش در عراق و سوریه

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه گفته است دولت دنمارک تصمیم خود را برای اعزام نیرو به سوریه اعلام کرده و دولت امریکا از این تصمیم استقبال می کند.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا تصمیم دولت دنمارک را تعهد این کشور به همکاری با کشور های عضو ائتلاف مبارزه با داعش* و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و در راستای تلاش برای جلوگیری از عدم بازگشت داعش توصیف کرده است. هنوز معلوم نیست که دنمارک چه تعداد نیروی نظامی به شمال سوریه اعزام خواهد کرد.

جاناتان هافمن گفته است نیروهای دنمارک بعد از اعزام به شمال سوریه همراه با نیروهای باقی مانده امریکا در این کشور، برای ایجاد ثبات در شمال سوریه و مبارزه برای شکست دائمی داعش تلاش خواهند کرد.

امریکا، بریتانیا و فرانسه سه کشور عضو ائتلاف مبارزه با داعش هستند که در مناطق تحت کنترول کردهای سوریه نیرو استقرار کرده اند.

امریکا نزدیک به 2500 نیرو در سوریه مستقر کرده بود اما بعد از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروها از سوریه، تنها نیمی از این نیروها در سوریه باقی مانده اند. دونالد ترامپ زمستان گذشته از کشورهای اروپایی خواسته بود حدود 1500 نیرو به شمال سوریه اعزام کنند.

یادآوری می‌کنیم، که جنگ داخلی در سوریه از بهار سال 2011 آغاز شد. شرکت کنندگان اصلی درگیری ها  نیروهای دولتی هستند که در سمت رئیس‌جمهور کنونی بشار اسد فعالیت می کنند.

*داعش گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала