ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ: دیدار با رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان را لغو کردم
ترامپ: دیدار با رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان را لغو کردم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا گفته است که رهبران ارشد طالبان و رئيس جمهور افغانستان می‌خواستند به‌طور جداگانه با وی دیدار پنهانی داشته باشند، اما وی این دیدارها را لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تاریخ ۸ سپتمبر با نشر پیام‌های توییتری نوشته است که رهبران ارشد طالبان و رئيس جمهور افغانستان خواستار دیدار جداگانه و پنهانی با وی در کمپ داوید به روز یکشنبه بودند، اما در نتیجه‌ی حمله‌یی که در کابل صورت گرفت و یک سرباز امریکایی و ۱۱ تن دیگر در آن جان باختند، ترامپ دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کرد.

به گفته ترامپ، قرار بود امشب آنها (رهبران طالبان و رئيس‌جمهور غنی) به امریکا برسند.

ترامپ نوشته است: "من بلافاصله دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کردم. چه نوع کسانی حاضرند تا اینقدر مردم را بخاطر تقویت موضع شان در مذاکرات به قتل برسانند. آنها کار را خراب‌تر ساختند".

ترامپ در ادامه اشاره نموده است، اگر آنها نمی‌توانند در جریان مذاکرات مهم صلح درمورد آتش‌بس توافق کنند و حتی ۱۲ فرد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند، پس آنها در هر حالت نمی‌توانند درمورد یک توافقنامه مهم نیز به توافق برسند. آنها چند دهه دیگر برای جنگ آماده اند؟".

این در حالیست که هفته گذشته از نهایی شدن متن توافقنامه میان امریکا و طالبان خبر داده شده بود، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از نهمین دور مذاکرات با طالبان در قطر، به کابل آمد و این سند را به سران حکومت وحدت ملی نشان داد.

ارگ ریاست جمهوری پس از مطالعه این سند، از عواقب ناگوار آن ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست تا راه‌هایی برای جلوگیری از این عواقب، سنجیده شود.

همچنان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه قرار است رئيس جمهور غنی در راس یک هیئت ۱۳ نفره به امریکا سفر نموده با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کند، نشر شده بود.

به گفته منابع، این سفر به دلایل نامعلومی به تعویق انداخته شد، دلایلی که حالا با پیام توییتری ترامپ، برملا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала