حمله گروهی طالبان برای تصرف ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار

تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار
تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت تخار در شمال کشور می‌گویند که طالبان بر ولسوالی خواجه‌غار این ولایت حمله کرده‌اند و اکنون درگیری شدید میان آنان و نیروهای امنیتی جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جواد هجری، سخنگوی والی تخار، امروز دوشنبه در گفتگو با رسانه ها گفت که این درگیری حوالی ساعت 7 شامگاه یکشنبه‌ (17 سنبله) در این ولسوالی آغاز شده و اکنون نیز جریان دارد.

در همین حال، طالبان ادعای اشغال این ولسوالی با تمام ملحقات آن را کرده‌اند، اما سخنگوی والی تخار این ادعا را دور از حقیقت خواند و گفت که طالبان در این ولسوالی در حال شکست‌ در برابر نیروهای امنیتی اند.

سربریده شدن یک سرباز در تخار از سوی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان
سربریده شدن یک سرباز در تخار از سوی طالبان

سخنگوی والی تخار گفت که در جریان این درگیری‌ها بیش از 200 طالب مسلح کشته شده‌اند. وی از تلفات نیروهای امنیتی چیزی نگفت.

او در مورد آمار تلفات نیروهای امنیتی و گروه طالبان در این حمله چیزی نگفت و افزود تاکنون جزئیاتی در این مورد به دسترس آنان قرار نگرفته‌است.

روز یکشنبه طالبان ولسوالی دشت ارچی قندوز در مرز با ولسوالی خواجه‌غار تخار را تصرف کردند و نیروهای امنیتی نیز به ولسوالی خواجه‌غار عقب‌نشینی کردند. آقای هجری گفت که حمله اخیر طالبان بر این ولسوالی نیز ناشی از آسیب‌پذیر بودن خواجه‌غار از ناامنی‌های ولسوالی دشت ارچی قندوز است.

خواجه‌غار از ولسوالی‌های نا‌امن تخار است و پیش از این نیز شاهد حملات گسترده گروه طالبان بوده‌است.

  از یک ماه بدین سو درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در مناطق دور دست ولسوالی خواجه‌غار جریان دارد که در این مدت طالبان سه بار به مرکز ولسوالی حمله کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала