بعد از امضأ توافقنامه صلح، حملات طالبان متوقف می گردد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان می گویند که پس از امضای توافقنامه صلح، حمله به امریکائی ها متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سهیل شاهین،  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان قطر، روز دوشنبه نهم سپتامبر حین مصاحبه با کانال تلویزیونی الجزیره  گفت که حامیان طالبان* فقط بعد از این که ایالات متحده توافق صلح را در قطر امضا كنند، حمله به سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان را متوقف خواهند كرد.

کابلوف: امیدوارم که طالبان و امریکا به توافق‌ نهایی دست یابند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: امیدواریم که طالبان و امریکا به توافق‌ نهایی دست یابند

شاهین گفت: 'ما [طالبان] تنها در صورتی که آنها [ایالات متحده] به مواضع ما حمله نکنند و توافق نامه صلح را امضا کنند ،  جنگ متوقف خواهد شد". به گفته وی ، طالبان 'دعوت رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ را برای ورود به محل اقامت خود در كمپ دیوید پذیرفتند ، اما آنها فقط پس از امضای توافق نامه های رسیده در قطر آماده این كار هستند.'

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان قطر همچنین گفت که مشارکت نمایندگان دولت افغانستان در گفتگو تنها پس از امضای توافق نامه با واشنگتن قابل بحث است. سخنگوی طالبان معتقد است: 'پس از خروج سربازان امریکایی ،' همه افغان ها بدون استثنا در بازسازی افغانستان شرکت خواهند کرد. '

مخالفت وزیر خارجه امریکا با امضای توافق‌نامه با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت وزیر خارجه امریکا با امضای توافق‌نامه با طالبان

در تاریخ 2 سپتامبر ، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و پیش نویس توافقنامه صلح حاصل شده بین طالبان و دولت واشنگتن را به وی تقدیم کرد. روز شنبه ، ترامپ گفته است كه جلسات پیش بینی شده برای 8 سپتامبر را با نمایندگان طالبان و غنا لغو كرده است ، و همچنین از مشاركت در مذاكره برای حل و فصل مسالمت آمیز با طالبان پس از حمله تروریستی در كابل امتناع ورزد.

طی یک سال گذشته ، ایالات متحده و طالبان هشت دور مذاکره برگزار کرده اند که در مورد خروج سربازان ، آتش بس ، چشم انداز روابط بیشتر درون افغانستان و بحث و گفتگو مبنی بر این که افغانستان به عنوان یک محک آزمایش برای تروریسم بین المللی تبدیل نخواهد شد. در 24 آگوست ، نمایندگان احزاب در جریان نهمین دور مذاکرات در دوحه به توافق رسیدند که زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافق برسد.

* (ممنوع در فدراسیون روسیه)

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала